forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Integration mellem Projektstyring og et 'Expense Management System'

0
Vi bruger projektmodulet som et centralt omdrejningspunkt i vores udgave af e-conomic. Vi har en hel del medarbejderudlæg, som er tidskrævende at indtaste i som udlæg i e-conomic. Vi har derfor gennem længere tid arbejdet på at finde en løsning med et expense management system, og havde i den sammenhæng besluttet os for Acubiz, som skulle have oprettet en integration med e-conomic.

Problemet er bare, at integrationen ikke er specielt dynamisk: man kan ikke i Acubiz automatisk få adgang til væsentlige stamdata (herunder medarbejdernavne og aktive projekter), selvom dette principielt burde være muligt via API. Man kan manuelt eksportere data fra e-conomic, som så indlæses i Acubiz - en temmelig omstændig proces. Så derfor: er der nogen, der allerede har erfaringer med at etablere en API integration mellem e-conomic/projektmodulet og et EMS system (og i givet fald hvilket)?

 

Mvh

René Gram
spurgt 17 Apr, 2013 i Spørgsmål » Projektstyring af René Gram (140 points)

2 Svar

Hej,

Jeg kender ikke Acubiz/EMS, men jeg kender lidt til e-conomics sagssystem idet jeg har lavet integration til det i både Timegnu og Officegnu. Hvis I ikke finder en person der også kender Acubix/EMS og som dermed er bedre egnet til opgaven, er I velkomne til at tage fat i mig for en uforpligtende snak.

Officegnu: Microsoft Office for e-conomic
Timegnu: iPhone tidsregistrering for e-conomic 

besvaret 19 Apr, 2013 Spørgsmål af frozengnu (910 points)
Det du forespørger kan umiddelbart som om i har behov for Ibistic.

Udover deres hovedmodul til digital fakturamodtagelse, så har de også at modul til udlægshåndtering.

De har en 2-vejs integration til economic som netop giver medarbejderen mulighed for at kontere på netop de projekter og omkostningstyper der findes i Economic (opdates løbende - jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke ved hvor mange gang dagligt opdateringen foregår).

Ibistic har derudover integration til nogle kreditkortselskab således at kreditkortposteringer kan modtages direkte i løsningen (og således blot skal konteres).

 

Claus Aaberg

Cleandesk

Claus Aaberg Lundqvist

 

Lersø Park Allé 107

2100 København Ø

Tlf.: +45 31 36 69 91

Mail: caa@cleandesk.dk

www.cleandesk.dk

besvaret 27 Maj, 2013 Spørgsmål af Claus Aaberg (780 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”