Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Momszone på debitor

0
Hej

Jeg har debitorer (rederier) som nogle gange skal faktureres med moms (eksempelvis salg af software til hovedkontoret) og andre gange uden moms (eksempelvis salg af software til skibe i udenrigsfart).

Hvordan kan jeg håndtere dette? Er jeg nød til at oprette samme debitor 2 gange med forskellig momszone? - eller kan jeg skfite momszonen inden / hver gang jeg skal fakturerer?

_________________

Da jeg af samme årsag har brug for, at kunne fakturerer den samme vare med og uden moms, vil jeg gerne vide om den eneste løsning på dette er, at jeg opretter den samme vare 2 gange under hver sin varegruppe (varegruppe med moms og varegruppe uden moms)?

På forhånd tak for jeres input !

Jeanette
i Spørgsmål » Andet af (120 points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Jeanette.

Tak for dit indlæg :)

Når man skal sende faktura til kunder, hvor nogle af varerene/ydelserne skal være uden moms, er det den gruppe de er knyttet til der styre det.

Dvs. at dit eksempel med "Software til hovedkontoret" som skal sælges med moms, skal være knyttet til en varegruppe med moms på. Hvorimod den anden "Software til skibe i udenrigsfart" som sælges uden moms skal være knyttet til en gruppe uden moms. Hvis du har valgt en af vores standardopsætning, så vil disse to typer grupper være oprettet.

Mht. din vare du sælger med og uden moms, så er du nød til at oprette den to gange, og knytte den til hver sin gruppe som du skriver. Medmindre grunden til det nogen gangen skal være uden moms, er fordi det er en udenlandsk kunde, for der går momszonen så ind og styrer det. Så den samme vare godt kan sælges med og uden moms til hhv. danske og udenlandske kunder :)

<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Spørgsmål af (13.4k points)