Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indscanning af samme bilag i forskellige regnskabsår

0
Hej

 

Ved især årsskiftet har jeg brug for at oprette en post med skyldige omkostninger i 2012 og indscanne bilag tilhørende posten.

Når så posten bliver betalt i 2013 skal jeg modpostere posten på samme bilag men fordi det er et nyt år så kommer det indscannede bilag ikke på posten i 2013!!

Kan man ikke kopiere et allerede indscannet bilag ind på et andet bilag?

Eller skal man virkelig først udskrive det indscannede bilag, indscanne det igen og så tilknytte bilaget i det nye år?

Jeg mener at det må kunne lade sig gøre på en enkelt måde nu da man allerede har bilaget inde i systemet.

 

Endvidere vil jeg også spørge om man ikke kan maile et bilag til en mailadresse også uden at skulle skrive det ud, indscanne og vedhæfte som fil?

 

Jeg ser frem til jeres svar.

 

Med venlig hilsen

Dorte
i Spørgsmål » Andet af (420 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Dorte

Det kan du i hvert fald - du kan i hvert fald springe de step omkring udskrivning og indscanning over - hvis du benytter dig af vores eksport funktionalitet på fanebladet indstillinger --> eksporter bilag. Der kan du få et specifikt bilag ud i pdf format og kan maile det enten til en kunde eller ind i systemet igen derfra.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej igen

Jeg har eks. to forskellige konti hvor jeg laver overførsler fra den ene til den anden fra banken  men kontierne i e-conomic  bliver ikke bogført samtidigt og der kan gå uger imellem.

For ikke at skulle lave kopier af bilaget til indskanning til begge konti så vil jeg gerne kunne hente de allerede indscannede bilag og bruge igen i de nye posteringer.

Jeg kan ikke finde ud af at få bilaget ind i e-conomic igen uden at fysisk indscanne det.

 

Håber du kan hjælpe.

mvh Dorte Kromann
Hej Dorte

Med den nye drag n drop funktionalitet kan du udlæse bilaget og så nemt og hurtigt trække det ind på den anden linje.

Det er desværre kun ud og ind igen der er muligt - man kan ikke dele et eksisterende bilag uden sammenfald i bilagsnummer og regnskabsår.
Er det korrekt forstået at jeg ikke kan gå ind i et allerede indscannet og bogført bilag, kopiere det og bruge det igen til en ny post ?

 

Hvordan fungerer den nye drag and drop funktion?

Ja det er korrekt forstået.

Hvis du kikker i din kassekladde vil du på linjer som er tastet men ikke bogført se et plus tegn der hvor der normalt er et forstørrelsesglas når du har indscannet et bilag - hvis du åbner den placering dit bilag har i stifinder og så trækker billedet ind på en linje hvor der er et plustegn - så vil den vedhæfte bilaget på den linje.

Du kan se mere om det her.

Hej igen Dorte

Jeg har kigget lidt nærmere på bilagshåndteringsfunktionaliteten i e-conomic og har fundet en løsning til din udfordring.

Lad os tage et eksempel. (forudsætter 31/12 som regnskabsafslutning)

Bilag 123 dateret d. 25/12-12 og billede vedhæftet. Bilaget bogføres.

Bilag 15 dateret d. 15/1-13 og billede lig ovenstående bilag ønskes vedhæftet. Så kan du fange bilaget ved at sætte bilagsnummer på din nye postering til 123 i 2013 - så "finder" den bilaget fra den postering i det regnskabsår - så kan du efterfølgende tilrette dato og bilagsnummer og så vil den fortælle dig at der er taget en kopi af det oprindelige bilag og ændringer vil ikke påvirke dette - på den måde kan du "fange" et bilag fra tidligere bogførte posteringer og kopiere det over på en ny postering.

Håber det gav mening og at du kan bruge det som fremgangsmåde.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

 

Det var en rigtig god løsning du kom med og jeg har allerede testet det.

Men man skal lige huske hvor langt man er kommet i sin bilagsrække :)

Tak for dit gode svar.

 

mvh Dorte Kromann