Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fritekst, eks. "Flg. monteres i rum nr. 1" kommer på ordrebekræftelse, men ikke på følgeseddel

0

Hej

Når vi skriver en ordre og taster en varelinie uden værdi og stk. betegnelse (da det jo kun er tekst) kommer det med når vi udskriver ordrebekræftelse, men ikke på følgesedlen ?

Vi har brug for at kunne lave en form for overskrift i mellem varelinierne, så montøren kan se hvilke rum, eller til hvilken person han skal opstille varerne.

Eksempel på hvordan det skal se ud:

Mrk. Rum nr 1 / Jens Jensen

Varelinie

Varelinie

Mrk. Rum nr 2 / Hans Hansen

 

Varelinie

Varelinie

Det nemmeste er jo bare at skrive fritekst i et vareliniefelt, men hvordan får vi det med på følgesedlen ?
 
Mvh.
 
Jan 
i Spørgsmål » Andet af (180 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Jan

Det gør man desværre ikke.

Følgesedlen indeholder udelukkende lagervarer - der er måske en mulighed for, selvom i benytter lagerstyring, at bruge et af vores "cowboytricks" for kunder uden lagerstyring omhandlende følgesedler.

Det er den eneste løsning jeg kan se - og det kan reelt lige så vel være på ordreniveau at det gøres om man så blot kopierer en ordre, skifter layout på den nye - udskriver og sletter igen.

Så har man fået al informationen med, men uden den systemmæssige påvirkning.


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej

Det er da en elendig løsning til et helt almindeligt behov, når man laver følgesedler og har brug for at dele selve følgesedlen op, så det hele ikke står i en lang pærevælling.

Jeg kan ikke være den eneste der har det behov. Det må være muligt og bredt anvendeligt at der kan oprettes et notatfelt i mellem varelinierne, som ovenfor beskrevet.

Eks. i Axapta, som jeg tidligere har arbejdet med, kan man oprette et notatfelt, som kan placeres på en valgfri linieplacering. Kan I ikke finde på en god løsning ala dette, tak.
Spørgsmål af (180 points)