Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Serienumre

0
Jeg kan se at der er mulighed for at registrere på serienumre, hvilket ville være en rigtig stor hjælp da jeg sælger en del hardware.
Jeg kan dog ikke se hvordan dette punkt fungerer da det ikke er nævnt i nogle vejledninger.

Er det et levn fra tidligere der ikke er blevet fjernet eller er det muligt at benytte serienumre og i  tilfælde af at man kan, hvordan aktiverer/bruger man det ?
lukket
i Spørgsmål » Lager af (150 points)
status opdateret af

43 Svar

Læste du det Kimsenumsemadsen?

Hilsen Katrine
Spørgsmål af (950 points)
Hej Katrine,

Det gjorde jeg og det gør selvklart indtryk at debatten herom er så stærk. Ligeledes glædes jeg over at legoland ikke har flere problemer med serienumre. Man kan dog ikke slutte heraf at ingen dermed har eller vil få problemer med serienumre i dens nuværende udformning.

Det ændrer dog ikke ved det beklagelige faktum at serienumre ikke er en vare vi har på hylden eller sagt på en anden måde. Vi har et produkt vi ikke synes vi kan være bekendt at sælge idet vi ikke synes det er godt nok.
Det er klart at denne tråd gør indtryk. Om vi får serienumre på et senere tidspunkt kan jeg ikek sige noget om i skrivende stund ikke, hvorfor jeg vil anbefale at I antager at vi ikke får det. Så har vi ikke oversolgt noget.

Katrine. Du skal ikke tro andet at jeg gerne ser dig blive som kunde. Men vigtigst er at du har et system der kan håndtere dit regnskabsbehov. Og kan vi ikke det, så er det bedre at du finder et system du bliver tilfreds med fremfor at være halvtilfreds (eller mindre) hos os.

PS:
Om ikke andet så synes jeg at det tjener til vores ros at vi udøver et mindstemål af tilbageholdenhed og ikke udsætter vores kunder for alt hvad vi har skruet sammen i tidernes morgen.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)


Absolut! Det er bl.a. det der er det gode ved e-conomics systemet. Og det er helt i tråd med jeres udmelding om, at det skal være et simpelt system med en basis-funktionalitet som dækker basale regnskabsmæssige behov. Efter min mening, så er håndtering af serienumre altså også bare et basalt behov, som jeg virkelig mener, at i skulle genoverveje.

Et serienummer kan overordnet betragtes som en helt bestemt vare blandt varer med samme varenumre. Serienummeret kan altså også anvendes som pelsopbevaringsnummer, eller som alt mulig andet der angiver en helt specifik vare. Det forekommer mig at der må være mange blandt de 35000 kunder og 3500 revisorer i 9 lande, der kan have god gavn af sådan en basal funktion

med venlig hilsen, Thomas Knudstrup Lite Flite ApS
Spørgsmål af (1.5k points)


Det mener jeg også er lidt forbløffende, at der ikke er andre end de 3-4 personer der skriver på denne string der har brug for serienumre, der må da være nogle flere der ude der har behov for dette.

Hilsen Katrine
Spørgsmål af (950 points)
@ Thomas. Tak for de pæne ord.

Lidt kommentarer.
aa)
Vores serienummerfunktion kom netop ud i Beta og har alle dage været uden support. Men den holdt bare ikke. Fordi hvor går kunden hen når noget ikke kan forstås/forklares/bruges/standser etc. De går selvklart og rettelig til leverandøren dvs. os. Så vi har haft meget 1 -  3 level support til stor gene for os,  men værre endnu for den kunde der her og nu skal slå et serienummer op grundet garantisag eller hvad det nu måtte være. Og man skal altså være mere end almindeligt hårdhudet hvis man i den situation ikke forsøger at hjælpe kunden videre. At hjælpe videre skal netop være vores adelsmærke.

bb)
Jeg er ikke ubekendt med den form for servicemodel du beskriver. Jeg kan ikke døje den slags modeller! Når min internetleverandør vil bonne mig for support til en trådløs router de selv har leveret, men ikke vil supportere, får jeg rødt udslæt.

Hertil kommer at slige systemer er tunge administrative. Man vil lave omsætning på at service kunder og hjælpe kunder videre. Endelig er prismodellen ikke gennemsigtig sammenlignet med den vi har i dag. For hvornår opdager kunderne om de har behov for support? Jo når de har behov for support. Og så vil de fleste føle sig taget ved næsen. Jeg kan bedre lide support når du har brug for hjælp.

Med andre ord når vi laver noget så skal det passe ind i vores supportmodel, hvor vi ikke skelner mellem demoer og kunder. Om du har lager eller ej. Der er således en lang række gratis supportkanaler - online/offline herunder telefonsupport på hverdage.

cc)
Også til Katrine. Lad os se hvor mange flere der chipper ind på denne tråd.

dd)
Og hvis I skulle være i tvivl. Tak for jeres engagement. Det værdsættes virkeligt.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)
Jeg melder mig også på banen til at få funktionen tilbage.



Well - der er grænser for hvad man kan tillade sig, hvis man sælger et produkt med forudsætningerne at support er betalt er det jo frit for folk at tilvælge dette.

Hvorfor er det mon stadig et marked for C5 , Visma, Stellar, Mamut konsulenter? De tager da penge for at tilrette, yder support og implementere på kryds og tværs - ja folk betaler skam for det , og er det ikke også fair nok da?

Hvis du køber en router i bilka... forventer du at du kan ringe til deres lokale afdeling og få hjælp til at sætte den op ? Nej ring til dit it-biks lokalt i stedet for.. gratis? nææ de har også en timepris..
Spørgsmål af (1.4k points)
Hej Kasper,

Tak for melding.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)
@Kim:
I mine mange år i IT branchen er jeg også stødt på mange forskellige supportmodeller. Jeg kan godt forstå dine bekymringer omkring betalt og ikke-betalt support og det administrative misk-mask det kan medføre. Men på den anden side, så synes jeg faktisk ikke det er så svært i praksis. De fleste erhvervskunder kan sagtens se fornuften i, at de kan få en vis mængde hjælp uden beregning, men at taxameteret altså må startes på et tidspunkt.

@Katrine:
Hvis vi nu skrev på engelsk, i et engelsk forum, så ville vi med garanti kunne mønstre mange flere brugere med dette ønske. Vi må nok se i øjnene at vi er lidt hæmmede af, at dansk er et meget lille sprog. Det rigtig fede ved at bruge et dansk udviklet program er til gengæld, at vi kan være sikre på, at æøå optræder rigtigt som de danske bogstaver de er, og at alfabetisk sortering virker efter hensigten.

@Kasper:
Ikke for at være ordkløver, men Kim skrev jo ikke noget om at købe en router i Bilka. Han skrev noget om en router der var leveret af internetudbyderen, og det gør en vis forskel, sådan rent supportmæssigt.

Men nok om det. Fortæl hellere hvorfor du gerne vil have serienumrene tilbage og hvad du skal anvende det til. Jo flere eksempler vi kan komme med, på nytten af sådan noget, jo bedre chance er der vel for at overbevise Kim m.fl. om at det skal realiseres. Og hvis vi løber tør for argumenter, så må vi gå i strejke og demonstration

med venlig hilsen, Thomas Knudstrup Lite Flite ApS
Spørgsmål af (1.5k points)
Som ny bruger af e-conomic og lagermodulet oplever jeg en gevaldig frustration over at mangle noget som jeg tidligere tog helt for givet i det gamle regnskabssystem - en af (flere) mangler er helt klart at der mangler et felt til angivelse af varens serienummer!

For mig ville et enkelt tekstfelt til hver varelinje være tilstrækkeligt. Vi har bl.a. af garanti hensyn brug for at kunne spore hver enkelt dims vi sælger. Hvis en varelinje består af f.eks. 15 stk Dims så skal der være mulighed for at skrive de 15 serienumre.
Spørgsmål af (690 points)


Ja, det kunne fungere som en nødløsning, hvis tekstfeltet var bundet til varelinjen. Det må endelig ikke være et løst fritekst-felt, som en indsat notat linje, for så vil det blive helt umuligt at holde styr på lager af- og tilgang af serienummervarer.

@Kim:
Hvad skal der til, for at presse jer til at genoverveje beslutningen om serienumre ?  Helt konkret, hvad er det for nogle gode argumenter i gerne vil høre, og fra hvor mange e-conomics brugere ?  Ja - Som du nok kan regne ud, så giver jeg ikke op så let...

med venlig hilsen, Thomas Knudstrup Lite Flite ApS
Spørgsmål af (1.5k points)