Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Auto-udfyld af søgefelter

+1
Nu da priserne er steget, kan vi vel også godt tillade os at stille lidt krav...

Når du søger i faktura-arkiv er der en auto-udfyld funktion, som gør at den skriver den samme nummer i feltet bagefter.

Det vil være en fantastisk hjælp, hvis denne auto-udfyld kunne tilvælges for rapport-fanebladet.

Endvidere bør det heller ikke være den store opgave, da funktionen allerede eksisterer.

Venligst

Peter Kjærsgaard
i Forslag » Andet af (170 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Peter

Tusind tak for dit forslag som har været oppe og vende flere gange tidligere.

Grunden til at denne funktionalitet ikke er på rapportfanen er fordi vi har vurderet at det er yderst sjældent at man har så indsnævret en rapportsøgning til forskel fra når man i arkivet specifikt leder efter noget.

Så selvom forslaget isoleret set kan give ok mening vil det ikke gavne vores brugeres generelle oplevelse og vil være med til at komplicere brugen af rapportfanen og det er derfor ikke implementeret og vil ikke blive det. Beklager at jeg ikke kan komme dig mere i møde, men det er sådan det er skruet sammen.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Det tror jeg simpelthen ikke er korrekt. Kan ikke forstå, hvis der ikke er flere brugere der ønsker det.

Omvendt kan man jo lave det som en funktion man kan vælge at bruge eller ej, med et simpelt tilvalg.
Hej igen

Jeg forstår som sagt helt fint dit ønske - det er skam ikke det.

Men et til og fravalg rummer rigtigt mange muligheder for irritiation og problemer for vores ikke så IT-kyndige brugere og øger kompleksiteten af systemet.

Såfremt dit forslag får en masse stemmer og derigennem viser os at det ikke er et område vi kan se bort fra - så tager vi det selvfølgelig op til genovervejelse, men som det ser ud nu - så implementerer vi det ikke - desværre.
Hej Henrik,

Det er ikke en argumentation, der holder.

Kompleksiteten kommer jo helt an på hvordan det implementeres. Og det kan gøres ud gene for nogen.

Hvis det implementeres således, at man skal ind og tilvælge, at man ønsker autoudfyld, så er der ingen, der vil opleve forandringer.

Som jeg ser det, er det blot et spørgsmål og tilvalg på samme måde, som du vælger om du ønsker at medtage kladdeposteringer etc.

Det undrer mig imdlertid, at I er så forbeholdne, når du funktionen eksisterer i faktura-fanebladet.

Alt er realtiv. Hvor stor opbakning, skal der til hvor for at I kigger på sådan noget?

Afslutningsvis må jeg blot erkende, at det desværre ofte er standard svar, fra e-conomic, at I ikke ønsker at ændre på noget, når der bliver stillet forslag og spørgsmål.
Hej Peter

Jeg er da lidt ked af at det er den oplevelse du har med vores forslag.

Som du kan se at vores tags ude til højre er der 140 brugerforslag pt. som er registreret som gennemført - det er omkring 14-15 % af samtlige forslag herinde som over tid er implementeret i programmet - det synes vi sådan set er meget godt.

Jeg er helt med på tilvalgsdelen mv. og at man derved kun øger kompleksiteten for dem som har valgt at det skal være sådan.

Når jeg lukker den så abrupt som det måske synes er det lige så meget også fordi at jeg ved at vi i forvejen har knappe ressourcer og vi har en masse ting til jer på vej som måske/måske ikke kan gøre at dit ønske bliver implementeret af omveje - ikke at jeg siger at lige dette konkrete gør, men vi prioriterer vores opgaver og som sagt så er denne simpelthen valgt fra af de hensyn.

Hvad angår mængden af stemmer så er det jo et vidt begreb - 1000 stemmer er stadigvæk ikke lig med implementering - men helt sikkert med til at gøre os opmærksomme på et område vi skal fokusere på - det skal bare give mening på den store skala (1000 er MEGET højt sat for eksemplets skyld)

Så bliv endelig ved med at komme med bidrag til systemet - vi laver altid en saglig vurdering ud fra det kendskab vi selv har - ikke at vi ikke også bliver klogere dag for dag.

Så vi sætter skab pris på det, men bliver også nødsaget til at have de HELT STORE briller på - og i dette tilfælde så er det lige så meget for ikke at give dig et falsk indtryk af at dit forslag rent faktisk ligger i bunken, for det gør det desværre ikke.
Lige så irriterende er det, når den laver autoudfyld i f.eks. faktura-feltet (Til faktura) når man søger efter faktura, da den så vælger at autoudfylde, men samtidig placerer cursoren EFTER faktura-nummeret. Så skal man til at slette hele faktura-nummeret og skrive det næste, HVIS man nu rent faktisk vil søge efter en afgrænset serie af faktura.

For mig at se, kunne dette og ovenstående problem løses ved at man lavede autoudfyld begge steder, men samtidig gjorde så HELE feltet i det felt der bliver autoudfyldt automatisk bliver valgt/markeret.

 

Så kunne man blot skrive det næste nummer man ønskede at søge til (hvorved den slettede det autoudfyldte), men hvis man ikke ønsker at ændre det og kun vil søge på én post, kan man blot trykke enter eller udfylde flere felter.

Dermed ville begge problemer være løst.

Håber det er til at forstå hvad jeg mener :)

/Michael
Hej Michael

Jeg er helt med på hvad du mener - det er også godt i tråd med dette - men som det ser ud nu er det på lige fod med Peters oprindelige forslag ikke noget som ligger inden for en overskuelig fremtid til implementering og må derfor for nærværende afvises - selvfølgelig vil det være logisk at kigge på din del af det samtidig med at man kigger på at implementere det andre steder.
Jeg er helt enig Michael.

Det er simple funktioner, som allerede eksisterer, der vil øje brugervenligheden betragteligt.

Derfor ærgerligt, at de afvises så hurtigt
De bliver heller ikke afvist på baggrund af manglende logik i forslaget eller manglende forståelse af problematikken - det er et rent prioriteringsspørgsmål - og det hidrører under en Nice-to-have feature som vi selvfølgelig ville ønske vi kunne udvikle og implementere - men udviklerressourcerne er simpelthen ikke til at lave alt - hvor meget vi end gerne ville.

Så argumentet for den hurtige afvisning er lige så meget i respekt for forslagsstiller om ikke at stille jer noget i udsigt som vi ved vi ikke kan levere for nærværende.