forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Debitoroplysning via telefonnummer (ligesom ved CVR-nr)

+6
Den nye funktion med autoudfyldelse af navn og adresse via indtastning af CVR-nr er super god.

Den er dog nok mest anvendelig på kreditorsiden da CVR-nr jo skal fremgå af fakturaen

 

På debitorsiden oplever jeg at de fleste bruger kundens telefonnummer som debitornummer.

Det er sjældent man spørger efter CVR-nr - der er ikke så mange der lige kan det på stående fod.

Det vil derfor give ekstra god mening hvis man på debitorer fik samme mulighed for automatisk udfyldelse af navn og adresse hvis man indtaster telefonnummeret.

René Arpe

It-konsulent

spurgt 22 Mar, 2013 i Forslag » e-conomic generelt af Rene.Arpe (17,300 points)
status opdateret 17 Maj, 2017 af Andreas Polk

4 Svar

Hej René

tak for indlægget ;-)

 

Det er som jeg skrev i det sidste indlæg en rigtig fint forslag der kan ramme mange. Jeg har luftet indeen for mine teknikere og de virkede positive. Jeg kan dog ikke melde ud om det kommer eller hvornår.

Men igen godt forslag!  :)

 

MVH

 

Mvh.

Peter Friis

Online regnskabsprogram
 

besvaret 22 Mar, 2013 Forslag af Peter Friis (24,160 points)
Hej Rene

Vi har efter vores prioteringsmøde set på dette indlæg og det er et af dem som vi så implementeret. Jeg kan dog ikke sige om det er muligt. Der ligger noget integration med en telefonnummer udbyder eller hjemmeside og dette kan måske ikke være muligt lige nu. Men det er noget vi vil kigge på og se hvad muligheder der er. Jeg kan dog ikke sige noget omkring tidsfrist eller om det reelt bliver implementeret.

 

God dag :)

 

Mvh.

Peter Friis

Online regnskabsprogram
 

besvaret 30 Jul, 2013 Forslag af Peter Friis (24,160 points)

Hej René
Endnu engang mange tak for dit forslag og undskyld for, at det nu har ligget stille i 3 år.

 

I erkendelse af, at der ikke er blevet udbygget en funktion på oprettelse af kunder via telefon nr. - Så har vi haft dit forslag op til genovervejelse.


Det er ikke en udbedring der realistisk bliver arbejdet videre ihvertfald inden for det næste år. Som vi ser det vil det være en lidt smart løsning til de af vores kunder der sælger til privatkunder og dermed ikke kan gøre brug af den smarte CVR nr. oprettelse.
Så vidt jeg ved er kundens cvr. nr på fakturaen et lovkrav hvis kunden er en virksomhed. Hvis oplysningen ikke haves er det så nødvendigt, at gå på https://datacvr.virk.dk/data/ for, at finde virksomhedens cvr. nr.

Det betyder i din situation hvor oplysninger på privatkunder mangler kan der søges på f.eks. www.krak.dk for, at finde oplysningerne på telefonnummeret.

Jeg sætter derfor dit indlæg som implementeres-ikke. Det bliver ikke smidt ud men i stedet forbliver i vores idebank hvor vi kan hive det frem hvis det bliver et fokusområde i fremtiden.  
Jeg håber, at du har forståelse for beslutning. I hvert fald håber jeg, at det giver en afklaring på dette tidligere forslag.


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 17 Maj, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Blot til info. Der er ingen lovkrav om, at kundens cvr.nr. skal fremgå af en faktura.
Hej Nette og tak for du lige hopper ind og retter. Jeg er også af den overbevisning, at det er ens eget CVR-nummer, der skal fremgå :)
Det ville simpelthen være så lækkert for os med en masse privatkunder - og der er flere webshops som kan og har kunnet længe - tænker det må være muligt med de gule sider eller krak ligesom med CVR registeret..... Jeg håber at E-conomic genovervejer dette!!!
besvaret 13 Dec, 2017 Forslag af Aabrandt (170 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”