Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Vinafgifter+Flaskeafgifter

+1
Hej

Jeg oplever et stigende behov fra mine kunder om korrekte informationer herunde bl.a. korrekt DB.

Derfor mangler jeg i felt på varekartoteket hvor der kan tillægges et fast beløb og ikke et % tillæg.

Det er meget besværligt at skal omregne fl+vinafgifter til en procentsats af den enkelte vare, da disse afgifter ændres jævnligt.

Jeg ved at C5 har denne funktionalitet

 

/ Susanne
i Forslag » Andet af (130 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Susanne

Og tak for dit indlæg.

Som du indikerer så findes muligheden for kostpristillæg allerede med en procentangivelse. Og det er bestemt rigtigt at hvis afgifterne ændres ofte, så må man ofte ind i opsætningen i regnskabet og ændre tilsvarende på disse.

Jeg kan godt se at det kan gå hurtigere, og det vil også være mere bekvemmeligt hvis man kunne vælge at køre med kostpristillæg i % eller i kr. på selve varekortet  Eller f.eks. gerne en kombination.

Jeg må dog beklage at der næppe vil komme en ny alternativ/udvidet løsning, da muligheden allerede findes ved angivelse i procent. De teknikske ressourcer hos e-conomic der kan frigives til forbedringer (herunder lagerforbedringer), bliver primært anvendt til funktioner, hvor der ikke er en form for løsning i forvejen.

  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (5.6k points)