forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Problemer med asynkrone fakturaer ml. Prestashop og E-conomic

0

Jeg har sat mine ordre til at overføres som igangværende fakturaer i e-conomic og har haft synkrone faktura nr. fra 100000 til 100067. Herefter er de asynkrone i de to systemer?

Bl.a. kan jeg se at kreditnotaer har andet serie nr. i PrestaShop, hvorimod det er samme serie som fakturaer i e-conomic – så det er en af årsagerne.

Derudover undrer jeg mig over at nogen af mine faktura nr. løber i modsat retning af mine ordre nr. (tre øverste linjer i nedenstående tabel)?

Hvordan får jeg rettet op på det og forhindrer dette fremover?

Serienr. Konto Dato Bilag Type Tekst Beløb (DKK)
793 5600 27-12-2012 100089 Debitorfaktura Ordre 111 590,00
788 5600 28-12-2012 100088 Debitorfaktura Ordre 112 311,00
783 5600 31-12-2012 100087 Debitorfaktura Ordre 113 494,40
778 5600 12-12-2012 100086 Debitorfaktura Ordre 92 281,00
302 5600 11-12-2012 100084 Debitorfaktura Ordre 91 845,60
299 5600 11-12-2012 100083 Debitorfaktura Ordre 90 337,75
spurgt 8 Mar, 2013 i Spørgsmål » Import og eksport af data af flunte70 (590 points)
status opdateret 19 Mar, 2013 af Heidi Christensen

1 Svar

Hej Flunte,

I e-conomic er det således, at kreditnotaer benytter samme nummerserie som fakturaer, hvilket man ikke kan ændre på. Det tyder på, at PrestaShop bruger forskellige nummerserier for fakturaer og kreditnotaer. Jeg ved dog ikke om dette er muligt i PrestaShop?

Mht. at dine ordre og fakturaer løber i modsat retning, så kommer det an på hvornår ordrene og fakturaerne er oprettet - ikke deres ordre- og faktureringsdato. Du kan læse mere om nummerserier i e-conomic her.


Med venlig hilsen

Heidi Christensen


Online regnskabsprogram
 

besvaret 8 Mar, 2013 Spørgsmål af Heidi Christensen (18,930 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”