Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hej Malene / support

+3
Jeg er faktisk glad for at læse at det ikke kun er mig der ser et problem og et manglende revisionsspor mellem ordre og fakturanummer. Ville egentlig til at lægge en fejlbeskrivelse ind, men vil hellere tilslutte mig denne

Jeg kan supplere med, at du kan genfinde ordrenummeret (det oprindelig) ved at søger i faktura-arkiv. Ændre "type" i øverste række til "Ordre" og indtaste dit oprindelige ordrenummer............ herefter fremkommer ordren, som du kan åbne............................ men....................... der er overhovedet ikke noget link mellem dette nummer og det der fremkommer når den efterfølgende fakturaen bliver udskrevet/bogført.

Dvs. ordrenummeret bliver noteret på kunden når ordren "registreres som sendt" men det følger ikke med videre i bilagsgangen, hvor der i stedet bliver dannet et nyt ved fakturering.

Som jeg oplever det, får ordrer (og andre dokumenter) tildelt et  fortløbende nummer, som kan ses på skæmen når ordren oprettes.  Når fakturaen bliver udskrevet/bogført bliver ordrenummeret ændret til at være det nyeste "ledige" fortløbende nummer.  Dette ordrenummer kan ses på fakturaudskriften, men det er IKKE det samme som det der stod på den oprindelig ordre.

I forhold til vores kunder giver det slet ingen mening at de f.eks. modtager en ordrebekræftelse med nr. xxx1 når ordrenummeret på den efterfølgende faktura er xxx5.

Det er ikke særlig hensigtsmæssigt, og jeg tvivler på at det lever op til gældende lovgivning at der ikke er sammenhæng mellem de forskellige dokumenter.

Samme princip sker når jeg fakturerer direkte (uden først at lave ordre, følgesedler etc.). På skærmen står der f.eks. fakturanr. 4711, men hvis en kollega når at udskrive en faktura før jeg bliver færdig med min faktura, får deres fakturanr 4711 og min får det næste fortløbende nummer... 4712.

Jeg håber virkelig I kan gøre noget ved problemet.

Med venlig hilsen
Lone
relateret til et svar til: Ordrenummer ændres ved delleverance
i Forslag » Lagerstyring af (230 points)
status opdateret af
Til e-conomic:

jeg vil gerne stemme på dette forslag. Hvordan gør jeg det?
Hej Erik

Lige under overskriften "Hej Malene / Support " står der et nummer med en lille "pil op" ovenover.

Hvis du klikke på "pil op" skulle tallet gerne blive +1 større og du har dermed afgivet din stemme :)
Hej Alle!

Er det ikke fordi man her burde skelne mellem ordrenummeret som bliver oprettet når man registrerer ordren jvf. Lennarts svar andet sted og så leverancenummer som er det forløbende nummer som bliver oprettet når ordren bliver eksekveret. Hvis man laver denne skelnen så bliver det også mere naturligt at skulle søge efter ordren i arkivet sådan som Lennart beskriver det! Hvad mener i hos economic? Hvis dette er rigtigt så er problemet løst med en simpel navneændring, og så ville det vel ikke være så svært at videreføre det oprindelige ordrenummer på følgesedler og faktura. Systemet er vel ikke bygget op af flade filer???

2 Svar

Ja, det kan jeg godt se. Men hvis nu hver anden person klikker henholdsvis op og ned, så står vi på nul.

Dvs. 5.000 klik op og 5.000 klik ned giver NUL.

Kan man bilve klogere af det???

Og hvorfor skal man angive/bekræfte  sin e-mail adresse, hvis man klikker ned? Kommer man så i forhør, eller skal man argumentere mere for et nej end for et ja?
Forslag af (26.5k points)
Hej Lone

Mit forslag til hvordan du kan håndtere dette vil være at sætte et hak ud for selve ordren og når du så overfører til fakturering så sætter du også hak i "vis overskrfit for hver ordre".

På denne måde får du ordre nummeret ned som en tekst linje på din faktura.

Dette er desværre det bedste vi kan klare :)

Med venlig hilsen Stine M. Klitgaard Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (4.1k points)
Hej Stine,

Har samme problem som forfatteren til dette indlæg. Jeg havde en kunde i sidste uge, der var mere en utilfreds med at han ikke kunne se ordrenummeret på fakturaen. Det virker som en rimelig banal ting at få det sat på som et ref.-felt, så tror du ikke I kunne tage det med på udviklingslisten?

Jeg har forsøgt mig med dit råd om at sætte kryds ud for ordren inden den faktureres, men det kan jeg ikke få til at virke. Kan du ikke forklare det lidt mere lavpædagogisk hvad du gør.
Hej :)

Dette vil desværre ikke blive implementeret i programmet, da det kan gøres på anden vis.

Det du helt præcist skal gøre er at:

1. Gå under fanebladet Fakutra --> ordre

2. Ud for den pågældende ordre sætter du hak i ordren.

3. Tryk på overfør til fakturering

4. I den boks der åbner sig så sætter du hak i "vis overskrift for hver ordre"

Og så kommer det med på fakturaen som en tekst linje :)
Hej Stine,

Husk at dette kun gælder hvis du har lagermodul, ellers skal ordren være markeret som sendt, før oplysningen føres med over på fakturaen.

Hilsen,

Michael
Helt korrekt Michael :)

Men dette forum indlæg omhandler lagerstyring, derfor er dette ikke blevet inddraget for ikke at forvirre :)