Jeg vil gerne kunne tilbyde min kunder at betal via PBS. Jeg ved dog på forhånd, at ud af ca. 1.000 udsendte fakturaer, vil det kun være ca. 20-25 stk., som vil blive opkrævet via PBS.
Jeg kan forstå (via e-copedia), at man ikke kan vælge den "hos PBS" gratis løsning, hvor man kun sender de fakturaer til PBS som er tilmeldt ordningen, men at man derimod er nødsaget til at vælge den "totale" løsning hos PBS, hvor samtlige fakturaer skal sendes til PBS, hvorefter DE undersøger hvilke kunder der er tilmeldt PBS, og resten skal PBS så udsende indbetalingskort til. Denne løsning koster omkring 900 kr. pr. måned, hvilket jo bliver en særdeles dyr løsning, for de ca. 20-25 opkrævninger pr. år som jeg ønsker PBS skal håndtere.
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så er problemstillingen den, at E-conomic ikke kan finde ud af at håndtere "603-filer", men derimod kun "602-filer". Ifølge PBS består forskellen i, at 603-filerne udover Kundenr., betalingsdato og beløb - ligeledes indeholder kundens "aftalenummer" hos PBS. Men hvis det er SÅ simpelt, kunne I så ikke overveje at tilføje den ene oplysning under debitorkartoteket, og ligeledes i den fil man udlæser til PBS ?