forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ændring af forfaldsdato

0
Hej.

Jeg synes det ville klæ e-conomic at foretage en ændring, således at man kan ændre en forfaldsdato på en endnu ikke udlignet post (både debitor og kreditor), uden at skulle foretage en kopiering eller en vending.

Jeg ser frem til en sådan ændring.

Tak.

Hilsen

Polle
spurgt 15 Feb, 2013 i Forslag » e-conomic generelt af Polle (140 points)
status opdateret 15 Feb, 2013 af Steffen E
Jeg er MEGET enig i dette ønske.

Forestiller mig at i helt små bogholderier kan man godt huske eventuelle efterfølgende afvigelser. Men hvis man har 3000+ kunder som os, eller hvis der er flere debitormedarbejdere er dette næsten ikke til at leve uden.

Steffen efterspørger input til en løsning - jeg har ikke forstand på teknikdelen, men ved at bl.a. C5 kan dette som standard. Her slår man blot den enkelte faktura på, og definerer ny forfaldsdato. Dermed fremgår ikke længere som forfalden, hvis man fx har aftalt henstand med en kunde.

1 Svar

Hej Polle,

Tak for dit forslag.

Det er ikke første gang vi hører dette forslag. Vi har tidligere afvist netop dette, da vi ikke har kunnet se hvordan dette skal kunne løses i praktsis. Vores tanker er, at når en faktura/kreditnota er bogført, så skal man ikke kune ændre i noget der er bogørt, lad det være adresse, linjer, dato, betalingsbetingelse eller lign.. Dette princip vil vi stadig køre videre.

Derfor kom vi frem til en løsning der hed, det kan man ompostere sig ud af i en kassekladde. Den smarte funktion vi skulle lave, ville have samme virkning som løsningen i kassekladden, hvorfor vi ikke prioriterede dette, da man mere eller mindre, allerede kan dette.

Har du dog et bud på, hvordan dette kan føres ud i praksis, vil jeg meget gerne høre fra dig.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 15 Feb, 2013 Forslag af Steffen E (151,510 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”