Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




OCR på alle bilag

0
Hej alle
Er vi ikke flere der synes det kunne være skønt hvis der blev kørt OCR på alle bilag som vi så efterfølgende kunne søge på?

På et tidspunkt går vi over til hel-elektroniske bilag så vidt muligt, og det hjælper lidt. Men vi kommer nok aldrig uden om scannede fakturaer.

I dag scanner vi alle bilag, selv hvis vi selv laver OCR på dem inden vi sender dem til e-conomic, mister vi muligheden for at søge på indholdet i dem.

Mvh
Jesper
lukket
i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (950 points)
status opdateret af

5 Svar

 
Bedste svar
Hej Jesper og Jesper,

Tak for indlæg. Med forbehold for ikke at vide helt præcist hvad I mener med OCR, hvad/hvorledes søgning og hvilken anvendelse af de fremsøgte data skal have og andet så lad mig foreslå at I kigger efter en APP der indeholder de ønskede funktioner - http://www.e-conomic.dk/apps/fakturaer.
En APP  kombineret med et ekstra frit faneblad - http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/ekstra-faneblade i e-conomic kan formodentlig hjælpe jer videre.

Del gerne jeres erfaringer med andre herom.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)
valgt som bedste svar af
God idé. En stemme for herfra.
Spørgsmål af (1.0k points)
Hej Kim
Kender godt løsningerne du nævner og det er også det jeg mener med vi formentlig går over på hel-elektroniske bilag på et tidspunkt. Men selv når/hvis vi gør det, har systemer som Ibistic nogle begrænsninger i hvilke data de afløfter fra fakturaer der sendes igennem dem.
Jeg kunne godt tænke mig alle informationer på PDF fakturaer blev søgbare. Så står der nede i højre hjørne Krøllebølleis, så skal jeg kunne søge og få det bilag frem

Mvh
Jesper
Spørgsmål af (950 points)
Hej Jesper,

Tænkte nok at der var alt   
Tja bum bum bum. Jeg forstår fuldt ud dit ønske og behov. Om der er nogle af APPs der vil gøre sligt, ved jeg ikke. Det må du næsten prøve at spørge fx. ibistic og/eller fakturaboks om de har slige overvejelser.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)
Mit forslag er at I gør det

Det er let nok at få PDFer søgebar og OCR behandlet. Men i det øjeblik de kommer ind i e-conomic mister man søgemuligheden. Så en løsning behøver ikke være I skal lave OCR, men kan søge i søgbare PDFer.

Men jeg har hørt hvad du skriver at det ikke kommer i e-cnomic og håber nogle tredjepartleveandører ser tråden og arbejder i denne retning.

Mvh
Jesper
Spørgsmål af (950 points)