Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk udsendelse pr. e-mail og Nem-faktura

0
Ville være skønt hvis systemet selv kan udsende pr. e-mail og Nem-faktura (eller OIOXML-faktura eller hvad det hedder i dag) så man ikke manuelt skal sende først det ene parti og så det andet parti.

I dag skal jeg nemlig lave min abonnementskørsel og så manuelt udvælge Nem-fakturaerne og sende dem og derefter udvælge dem som skal sendes på papir og bogføre dem med 'vis faktura' så jeg kan printe dem ud og så til sidst 'bogfør og e-mail' resten.

Ville være faktastisk hvis man bare kan vælge 'bogfør og send' og så dem der skal sendes pr. brev vises frem som pdf og resten bliver udsendt enten som Nem-faktura eller e-mail.
i Spørgsmål » Andet af (260 points)
gen-kategoriseret af

1 Svar

Hej Ketil

Du kan løse dette i tre små step som nok gør det lidt nemmere - det har bare en enkelt forudsætning som skal være på plads.

De kunder som skal have faktura via EAN eller på papir MÅ IKKE have en mailadresse på debitoren.

Såfremt de ikke har det - så kan du starte med at markere alt op og sende det via mail - dem som ikke har en mailadresse bliver ladt tilbage - så sender du alle EAN fakturaerne - såfremt der ikke er EAN Nummer og kriterierne for EAN ellers ikke er opfyldt - så sender den ikke disse - så de sidste må være din liste over kunder der skal have dem i papirformat. :)

Den proces håber jeg kan hjælpe dig gennem din problemstilling - grunden til at vi ikke kan gøre det rent teknisk er at vi ikke ved hvilket format kunderne skal faktureres i - så det er op til jer at beslutte når i fakturerer.

 

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse, tak for tip! Det tror jeg løser mit problem så det må jeg lige prøve næste måned :o)