Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




"Super"kladdde - på vej :-)

0

Rigtig godt, at Finanskladden har fået et gennemsyn.

Opsat med type som Ind- og udbetalinger er der i forbindelse med Bankafstemning to ting, der gerne må blive rettet:

  • Overførte poster vises først i Bankafstemning, når de er bogført. De skal vises og afstemmes så snart de er overført til Superkladden, som det i dag fungerer i de almindelige kladder.
  • Når en postering skal føres over flere linier, fungerer det fint med at indsætte ekstra linier. Her fjernes feltet Beholdningskonto og relevante konti angives i Kontofeltet. Men det er nødvendigt at angive beløbet med omvendt fortegn, dvs. debet som minus og kredit som plus. Det virker forvirrende. Jeg vil foreslå, at konteringen i Konto feltet foregår "normalt" når Beholdningskontoen er fjernet. men det er rigtig fint, at der i feltet vises om det føres debet eller kredit.

Ellers glæder jeg mig til det bliver muligt at oprette indscannede bilag til kladden, så fortsat god arbejdslyst, så Finans kan gøre sig fortjent til navneændringen :-)

Mange hilsner

Haimin Wung-Sung

i Spørgsmål » Andet af (130 points)
gen-kategoriseret af 🔒

1 Svar

Hej Haimin

Du kan på avancerede indstillinger ændre hvorvidt det er konto eller beholdningskonto som beløbet knyttes til - og på den måde kan du vælge at den altid skal knyttes til konto og ikke beholdningskontoen.

Men det er et enten eller valg - den kan ikke håndtere at den det ene øjeblik arbejder op mod beholdningskontoen og det andet ikke.

Håber det besvarede dit spørgsmål.

 

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Den funktion løser ikke problemet. Den "bytter bare om" på om det er beholdningskontoen eller  finanskonto, der styrer.

I forbindelse med import fra Bankafstemning skal det være Beholdningskonto, der styrer. Beløbene læses ind med det fortegn de har i bankafstemning og dem skal de naturligvis bevare, ellers giver det slet ikke mening. Du kan bare kontakte mig, så skal jeg vise hvad problemet er.

Men det største problem er at beløbene ikke afstemmes og vises i Bankafstemning ved overførsel til Finanskladden. På den måde mistes en af de rigtig gode funktioner ved Bankafstemning, nemlig at man kan checke om banken stemmer før bogføring. Derfor må du gerne svare på den del af mit forslag.

I øvrigt er der en detalje omkring det manglende udprint. Jeg forstår, at I arbejder på at lave udprint, og at man indtil da kan anvende udprint fra Excel. Det er også OK, men kontonumre mangler i Excel. Det er kun kontonavnene der vises. Det bør rettes, ellers er udprint fra Excel ikke særligt meget værd.

Mange hilsner

Haimin Wung-Sung
Hej Haimin

Rent faktisk så er det du forespørger en metodik vi er gået væk fra da det skabte forvirring for vores brugere at en postering pludseligt kunne skifte debet/kredit retning alt efter om der var et kontonummer eller ej i det ene eller andet felt.

Og jeg beklager at den ikke opdaterer bankafstemningen via Superkladden - den feature skal vi lige have indarbejdet, men det kommer - på lige fod med udskrifter mv.

De sidste to dele kommer ikke samtidigt - udskrifterne først - det andet har en lidt længere tidshorisont.

Jeg forventer at rettelsen ang. at vis i excel viser kontonumre tilføjes samtidig med en regulær udskriftsknap tilføjes.

 

Med venlig hilsen

 

Lasse Bager
Tak for svar Lasse

Ja - brugere er jo så forskellige :-)

Glæder mig til det kommer - så bliver det en rigtig Superkladde

God weekend

Haimin