forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Problem med at printe følgesedler med e-Print

0
Jeg sender følgesedler/plukkelister ud til vores lager til en printer på lageret, pr. HP e-print. Men siden 28. november virker det ikke længere. Jeg kan se på supporthjemmesiden at mailen lander dér med en fejlmeddelelse. Hvis jeg i stedet sender følgesedlen til min computer og derefter videresender den til printeren via e-print adressen, virker det fint. Har I ændret noget i den måde filerne bliver sendt ud på?

Jeg har også prøvet at sende forsk. filer på ALLLE anden måder til printeren. alt virker, undtaget filer fra E-conomics. Det er for tidskrævende at lave dette ekstraarbejde! :-(

Jeg har haft fat i support og de lovede at kigge på det, men det er efterhånden længe siden og jeg har ikke hørt noget...
spurgt 5 Feb, 2013 i Forslag » e-conomic generelt af Thomas Bank Egebirk (500 points)
status opdateret 12 Maj, 2013 af Steffen E

1 Svar

Hej Thomas,

I hvilken sammenhæng har du været i kontakt med os? Jeg er da rigtig ked af, at du ikke har hørt fra os :(

Jeg har netop læst dit indlæg, med tanke om hvad præcist det er der går galt. Man kan som udgangskpunkt ikke sende følgesedler/pakkesedler, og er interresseret i at høre hvordan du sender dem? Det lyder som om, du gemmer dem ned, og sender dem via din mail - eller hvordan og hvorledes?

Supporthjemmesiden - hvad er det for en hjemmeside?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 7 Feb, 2013 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen

Jeg sender følgesedler til lager med "send tilbud" knappen. Jeg sender til den e-mail adresse som printeren har, gennem hp e-print. Det virkede perfekt det meste af sidste år, men ikke siden 28/11. Det underlige er, at hvis jeg i stedet sender "tilbuddet/følgesedlen" til min computer og derefter videresender til printeren, virker det fint. I det hele taget kan jeg få printeren til at printe alt hvad jeg sender til den, undtaget PDF'erne direkte fra E-conomics.

Supporthjemmesiden er HP's online site, hvor man kan se status på sin printer. Der skriver den "system fejl" på alt hvad der kommer fra E-conomics.

Har I lavet om på noget i jeres system, (overskrifter, emne filtype etc.) så fejlen opstår? Som sagt kan jeg se at det er gået galt efter 28. nov. Bare så I har en mulighed for at tjekke om der er lavet noget om dér.
Hej igen,

Godt vi lige fik præciseret det med hvor det var - tak for det.

Jeg har netop været vores opdatering af e-conomic igennem som kom ud d. 26 november, for at se om der skulle være noget. Det var der ikke.

Selvom vi har lavet ændringer i den generelle tilbudsskabelonen, vil det faktisk ikke være ændret i din aftale, det kan vi ikke. Så jeg tænker ikke umiddelbart det har noget med det at gøre.

Jeg tænker umiddelbart flere ting. Er der sket nogle ændringer i det Adobe program du bruger? Kan du se en udvidet fejlbesked andet end bare "system fejl"? Gemmer du den ned på en anden måde en du plejer? Eller hvordan og hvorledes?

mvh
Hej Steffen

Jeg bruger jo slet ikke Adobe programmer når jeg laver følgesedler/tilbud. Jeg gør følgende:

-trykker "opret tilbud" under en given debitor i kartoteket

-laver de fakturalinier der nu skal laves

-trykker på "send tilbud" til printerens e-mail adresse. Så sender e-conomics følgesedlen/tilbuddet ud som PDF.

Det har fungeret upåklageligt indtil d. 28/11. Derefter kom der ikke nogen følgesedler til printeren. Men som sagt, hvis jeg går ind og kigger status, står der bare "system fejl" på de mails med PDF filer som e-conomic har spyttet ud. Det mærkelige er jo at hvis jeg i stedet sender følgesedlerne/tilbudene til min computer og videresender dem til printeren, går det fint. Men det er bare for besværligt og tager for lang tid, især når sæsonen snart går i gang. Så jeg bliver nødt til at have det løst inden da.
Nu er jeg helt med på hvor du er.

Jeg synes det er meget mærkeligt, at når du videresender det til din egen mail, og videre der fra, så virker det. Når det er direkte fra e-conomic, så virker det ikke.

Kan man sætte noget op i din printer? F.eks. at e-conomic har man tillid til mv.? Jeg har svært ved lige at regne ud, hvad der skulle være der går i vejen, da jeg ikke har et setup med en printer som du har, hvor man kan sende mails til. Det kunne være rigtig rart hvis vi kunne få oversat "system fejl" til noget konkret. Kan man kontakte HP?

mvh
Ja, det er nemlig rigtig underligt. Jeg har også prøvet at slette teksten i emnefeltet.

Printeren er sat op til at alle kan sende til den.

Jeg har taget et screenshot af hvad der står på HP siden. Kan jeg sende det til dig?

Har selv prøvet at kontakte HP. Det er lige så svært som at komme i snak med Lidl og Facebook...
Ja. Jeg ser altid gerne på det :) Kan være bange for, at jeg måske ikke er det der kan løse det - men giver altid gerne et forsøg.

Send det gerne til info@e-conomic.com og skrive Steffen i emnelinjen, og linket til dette forumindlæg. Så passer det :)

mvh

Steffen Ekelund
Hej. Så er det galt igen. Jeg har nu mod forventning fået fat i en fra HP, som siger at deres sikkerhedssystem/antispam ikke godkender den måde mailen bliver sendt ud på og at det burde være noget I kunne rette, da jeg nok ikke er den eneste der har samme problem. Jeg kan vise jer screenshots af hvad HP systemet siger, hvis det kunne hjælpe?
Bottom line er at jeg ikke kan leve med dette, da der ikke rigtigt er nogle alternativer til HPePrint, da jeg sidder i en anden by end der hvor printeren og lageret er, og derfor skal kunne printe tilbudene/følgesedlerne/pakkesedlerne ud, så de kan blive pakket nede på lageret.
Hej THomas,

ÆV!

Jeg vil meget gerne høre/se hvad HP siger. Umiddelbart synes jeg det lyder lidt mærkeligt, da vi jo helt generelt sender mails ud sådan - og jeg ikke fra andre har hørt dette.

Du skal være velkommen til, som tidligere nævnt at sende til info@e-conomic.dk med Steffen som emnelinje.

Vi har fornyligt ændret afsender e-mail, hvilket vil sige at vi nu sender fra post@e-conomic.com . Det ville være super, hvis du i din HP printer system, kunne tilføje den, som en afsender der er tillid til. Så vil det nemlig være uden problemer.

Mvh
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”