forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Rykkere

0
Jeg har (desværre) måttet bruge rykkerfunktionen her i e-conomic; men når jeg kigger på de rykkere, jeg har sendt - uden at have været inde i selve rykkerformularen først - og redigeret den - så giver den ingen mening, når jeg nu sidder og læser dem, jeg har sendt.

For mig, ville det give mening, hvis man havde mulighed for at sende Rykker #1 som en behagelig erindring om, at at kunde har "glemt" at betale sin faktura.

Rykker #2 er for mig en lidt stærkere påmindelse om, at NU skal der ske noget,

Og Rykker #3 er en advarsel om, at nu går beløbet simpelthen bare til INKASSO!

Men, sådan er rykkersystemet ikke sat op! Det er sat op som et fakturaflow; og umiddelbart giver det ingen mening - for mig altså!

Kan man ændre på det, sådan at systemet = e-conomic tænker i TID? Hvornår er en kunde blevet rykket? Er det 1., 2. eller 3. rykker?

Mange venlige hilsner

Charlotte Beckwith, HD(R)

http://www.cbregnskab.dk

 

spurgt 2 Feb, 2013 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Charlotte Beckwith (1,650 points)
gen-kategoriseret 5 Feb, 2013 af Lasse Bager

Hej Charlotte

Jeg kan med glæde konstatere at Erik har besvaret dit spørgsmål - såfremt det stadigvæk virker lidt uoverskueligt så synes jeg at du skulle prøve vores online kursus i debitorer, betalinger og rykkere.

Der vil være dele af dette kursus som er irrelevant for dig i det erhverv du har da fakturaflow mv. er simpelt nok, men det samlede billede vil styrke dig i relation til rykkere.

Håber det kan øge din forståelse for vores rykkerfunktionalitet.

 

Med venlig hilsen

1 Svar

 
Bedste svar
Hvis du læser om rykkerproceduren, så vil du opdage, at systemet netop fungerer, som du ønsker.

Først rykker 1, så rykker 2 osv. Overgangen til næste rykker er afhængig af bl.a. rykkerdato, respitdage m.m.

Tilligemed kan du selv ændre i de forskellige rykkertekster. F.eks. kan du give rykker 1 overskriften "Betalingspåmindelse" og en blød formulering, rykker 2 lidt skarpere og i rykker 3 er det med varsel om incasso.
besvaret 2 Feb, 2013 Spørgsmål af Erik Jensen (23,870 points)
valgt som bedste svar 5 Feb, 2013 af Lasse Bager
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”