Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kan ikke vælge sum-konti ved afgrænsning i saldobalance

+2

Hvis man gerne vil afgrænse i sin saldobalance kan man ikke slå sum-konti op ?

Det giver god mening når man slår op i kontoplanen og er ved at bogføre, at man ikke kan vælge sum-konti - dem kan man jo ikke bogføre på alligevel :)

- men ved afgrænsning i saldobalancen vil man tit netop afgrænse til en sum-konto - så her bør de ikke sorteres væk !


René Arpe It-konsulent
i Forslag » Andet af (17.3k points)
status opdateret af 🔒
Jeg har også længe været irriteret over dette problem.

Det bør helt klart ændres.
Enig - det er klart en tidsrøver at man skal tilbage i kontoplanen for at finde konto nr. på sumkontoen.

2 Svar

Hej René

Desværre er det designet på denne måde helt bevidst - og som du selv skriver giver det mening et sted og virker som manglende logik et andet sted - men lige pt. er der tale om en søgeboks som går igen på tværs af alle søgninger som vedr. opslag i kontoplanen - af den ene eller den anden årsag.

Såfremt du kan huske nummeret på de pågældende konti kan du stadigvæk afgrænse til dine sumkonti ved at taste numrene, men det er jeg selvfølgelig godt klar over at det ikke er helt optimalt.

Jeg vil lade indlægget stå åbent da jeg til fulde forstår dit ønske - og så må vi se om det kun er du og jeg der kan se problemstillingen og derved ønsker den rettet - husk forumbrugere at benytte jeres stemmeret.

 

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Det giver selvfølgelig mening af bruge sine programstumper så mange gange som mulig

- en af de grundlæggende sten i programmering er at nedbryde sine processer så den enkelte proces kun skal programmeres en gang men kan genbruges i flere funktioner.

Det er i begge tilfælde opslag i kontoplanen vi snakker om men formålet med opslaget er ikke ens og dermed kan samme programmeringsstump/proces ikke bruges i dette tilfælde.

Det var jo også muligt at vælge sumkonti indtil det nye "smart"-opslag blev taget i brug.....
Hej Rene Præcis min pointe - så vi er rørende enige. Jeg har også stemt dit forslag op - men du kender processen - skal dog nævnes at jeg lige skal have en snak med Product Owner på området for at få klarlagt om det ikke er en uhensigtsmæssig konsekvens af den nye funktionalitet.
Hej René m.fl.

Alt godt kommer til den som venter eller hvordan er det?

I hvert fald kom der noget ud af tålmodigheden - vi har nu adskilt de to måder at anskue opslag i konti på - således at det nu for rapporters vedkommende er muligt at lave et opslag på en sumkonto.

Beklager den lange ventetid - men nu er vi der.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)