Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Søgen efter et bedre indskanningsværktøj

0
Følgende frslag er nok lidt nørdet, men jeg tror det vil kunne hjælp mange e-conomic brugere, der anvender indskanningsmodulet.

Når man skal indskanne et bilag fra en applikation - f.eks. Adobe Acrobat Prof. - så åbner applikationen den TWAIN (scanner) interface som blev leveret sammen med din printer/scanner - og her er man som bruger underkastet den funktionalitet, som den enkelte printer/scanner fabrikant har bundlede med sin hardware.

Jeg oplever, at de fleste scanner utilities er ret klodsede at arbejde med - især hvis der er tale om en så kedelig og gentagende en opgave som at indskanne bilag.

For eksempel - mit Canon MP970 printer med indbygget scanner kommer med en scanner utility der har følgende ulemper -

- Man kan ikke indstille og gemme sine default indstillinger - derfor for hver dokument (eller hver side i en multipage dokument) skal jeg fortælle værktøjet at jeg vil have 300 dpi, farve, o.s.v.

- For at opnå en automatisk afgrænsede scan - d.v.s. at en lille bilag såsom et parkeringsbillet eller bon fra netto ikke skal flyde en hel A4 side, men derimod bliver indskannet som en større og afgræønset dokument som bogholderen nemmere vil kunne læse, skal jeg køre en preview scan. Kører jeg lige på med en rigtig skanning, så får jeg en frimærke midt på en A4 ark.

- Det samme gælder A4 dokumenter, som jeg gerne vil indskanne i præcis størrelsesforhold (det kan være kontrakter eller liognende, som jeg vet. har brug for at udskrive igen senere) - der skal en preview til, for at snanneren finder sidekanten og cropper til det. Altså hver side skal prescannes, scannes, og så skal alle indstilinger genindstilles mellem siderne.

-Nogle scan utilities beder om et filnavn før man skanner - det er altså meget nemmere at give dokumentet en (for e-conomic og bogholderen) betydningsfuld filnavn, hvis denne dialog forekommer efter skanning - f.eks. i pdf applikationen, hvor man kan se bilagets dato/indhold på skærmen.

Jeg tror ikke der er behov for at opfinde den dybe tallerken - kan godt være, at der findes en udmærket scanning untility derude, som ikke er behøftede med ovenstående problemer, og som kan fungere på alle TWAIN scannere. Jeg har bare ikke fundet det endnu!

Jeg har meget rejseaktivitet, hvorfor jeg  nemt kan komme til at skulle indskanne 3 måneders bilag i ét hug, hvilket p.t. betyder at jeg skal bruge ca. 2 arbejdsdage på opgaven - hvor ca. det halve bruges til at vente på scanneren og lave kedelige, gentagende indstillinger.

Kunne man evt. forestille sig, at e-conomic kunne finde frem til - eller få lavet - et "universalt TWAIN scanner utility, der kan bruges fritstående elelr fremkaldes fra andre applikationer, og hvis funktionalitet er optimeret på netop e-conomic indskanning?

For mig viol det være et plus! Som selvstændig erhvervsdrivende (ligesom de fleste e-conomic brugere) har jeg valgt at lægge selve posterings og bogholderiarbejdet ud hos en administrationsservice - tilbage står jeg "bare" med opgaven om at indskanne alle bilag - en opgave der bør kunne klares billigere og meget hurtigere, med den rigtige værktøj.

Var det noget for e-conomic at se på?
i Forslag » Andet af (2.3k points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej,

Køb en HP Officejet Pro 8600 Plus (nej, jeg arbejder ikke ved HP!)

Vigtigt at det er Plus modelen da den har indbygget email klient.

Du scanner og emailer direkte ind i e-conomic. Ingen computer indblandet.

Skalering af alt fra A4 til meget små billag er 100% og du kan også bruge arkføderen.

Denne alt i en maskine er GULD sammen med e-conomic indscanning

Koster ca 1500 kr.
Forslag af (140 points)
Hej

Jeg kan allerede godt nu afsløre at vi ikke kommer til at udvikle et sådant værktøj - ikke desto mindre anerkender jeg selvfølgelig ønsket og problemstillingen, men som Bo skriver er det nok nærmere et spørgsmål om at finde noget hardware som er bedre software tilknyttet.

Beklager at det ikke bliver bedre end det. :O)

 

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)