Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Budgettal fra e-conomic

0
Jeg forsøger for første gang at udarbejde et budget for mine faste udgifter i 2013, hvor jeg gerne vil hente data for bestemte driftskonti, måned for måned fra 2011 erller 2012 bogholderiet i e-conomic, og føre disse tal over i et regnark for 2013.

Det er nemt at søge data på et individuel konto for en bestmet periode - men det ser ud til, at det kun kan gøre én konto adgangen - eller én gruppe af fortløbende konti ad gangen. Og så skal jeg alligevel indtaste det hele i regnarket én måned ad gangen.

Er der en nememre måde at gøre det her - for eksempel at specificere visse konti, og så eksportere totalerne for disse konti, måned for måned, i en excel regnark format?

Det håber jeg - godt nytår... :)
lukket
i Spørgsmål » Andet af (850 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

 
Bedste svar
Hej,

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med data fra konti. Men hvis du mener saldi, plejer jeg at trække en saldobalance under Rapporter for en måned ad gangen (Husk at sætte hak i Vis konti med 0-saldi) og herefter vise dem i excel-ark.Herefter opretter jeg et nyt regneark og copy/paster hver måned ind i hver sin kolonne. Resultatet er en månedsfordelt saldobalance, som jeg kan bruge som udgangspunkt for et budget.

Som et godt værktøj ved siden af, trækker jeg en Resultatopgørelse  under Rapporter for hele samme år. Herfra er det nemt at få oplysninger om de enkelte posteringer på de enkelte konti.

Husk i øvrigt at det efterfølgende er muligt at indlæse dit budget i e-conomic, - igen måned for måned.

hilsner

Bodil Retbøll, Økomatch ApS

Med venlig hilsen Bodil Retbøll cand. merc. aud. (Indehaver) (mobil 22477172) Økomatch ApS www.okomatch.dk info@okomatch.dk
Spørgsmål af (2.9k points)
valgt som bedste svar af 🔒