Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varegrupper på lager

0
Hej Jeg er nu og kæmper lidt med lageret. . . .

Jeg opretter varer via en CSV fil. Men kan ikke få den til automatisk at oprette vare grupper. Kan dette ikke gøres automatisk. Har over 500 vare grupper, lidt sygt at oprette alle dem manuelt. Jeg har også nogle vare grupper der starter med 0, eks 0100. Kan kun oprette den som gruppe 100, og derved kan filen ikke indlæses korrekt.

MVH Brian Rasmussen
i Spørgsmål » Andet af (180 points)
status opdateret af 🔒

3 Svar

Hej Brian.

 

For det første, så kan du ikke opretter varer som starter med 0.

 

For det andet, hvorfor har du så mange varegrupper? Varegrupperne bestemmer hvor der skal bogføres, så for at gøre det nemmere for dig selv vil det måske være bedst hvis du har så få varegrupper som overhovedet muligt.

 

Det er kun enhederne som oprettes når man er ved at oprette varer. Varegrupperne skal man oprette først. Og hvis du skal oprette 500 vil dette være meget langsomligt, hvorfor jeg igen vil anbefale at have så få som overhovedet som muligt :)

 

Fx have 4:

1. Vare med moms

2. Vare uden moms

3. Ydelse med moms

4. Ydelse uden moms

  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Spørgsmål af (6.2k points)
Hej Gurjap Sekhon

Det er fordi at det er sådan filen fra grosisten kommer. Og fordi jeg har forskellig rabat på de forskellige vare grupper.

MVH Brian
Spørgsmål af (180 points)
Hej Brian

Jeg kan se at dit spørgsmål er kommet til at hænge og blafre lidt i vinden.

Såfremt du har fået løst din problemstilling, så bare ignorer mig - ellers så skriv ind til info@e-conomic.dk og så vil jeg anmode vores teknikere om at oprette disse for dig - det kan godt lade sig gøre - men det er en low-priority opgave og lige nu er der lidt lang tidshorisont på gennemførsel af disse opgaver, men de vil blive varetaget - spørgsmålet er hvor lang tålmodighed man har.

Så jeg ser frem til at høre fra dig, og hvis ikke jeg gør så formoder jeg at du er kommet vel videre. :O)

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)