forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Sortering af linier på faktura.

+1
I de tidligere programmer jeg har erfaring med fra mit fag, er det muligt at give de forskellige varegrupper en sorteringrækkefølge sådan at f.eks. linien med timeløn altid kom øverst på fakturaen, dernæst kom gebyrer for brug af udstyr, derefter reservedel, og olier, og til sidst hjælpematerialer.

Findes der en mulighed for at vælge hvordan linierne skal sorteres, eller kunne i overveje det - evt. efter hvilken varegruppe de tilhører, eller også kunne man give den enkelte vare en sortering fra 1 til 99, hvis man ønsker det.

Det er ret tidskrævende at sidde og flytte de enkelte linier når man er færdig med en faktura.
spurgt 29 Dec, 2012 i Forslag » Fakturalayout af Noreg (300 points)
status opdateret 2 Jan, 2013 af Gurjap

1 Svar

Hej Noreg,

Godt nytår til dig! :)

I e-conomic vil linjerne blive sorteret i den rækkefølger du tilføjer dem.

Dvs. tilføjer du vare A først, C efterfølgende og derefter B vil de forekomme i den rækkefølge på fakturaen fordi du har tilføjet dem i den orden.

Det eneste du kan gøre, er hvad du allerede gør, og det er at rykke på rækkefølgen manuelt efterfølgende.

Gurjap Sekhon

Online regnskabsprogram

besvaret 2 Jan, 2013 Forslag af Gurjap (6,220 points)
Det forstår jeg - jeg vil gerne have dette som et forbedringsforslag, da jeg kender en del til databaser, og umiddelbart er dette en forholdsvis simpel ændring der skal til, og det behøver ikke berøre de der ikke finder det nødvendigt, og dem har behovet kan.

Har arbejdet med 3 forskellige systemer indenfor mit fag, og de havde alle denne form for sortering, så helt utopisk kan det da ikke være uden for e-conomics mure..

Mvh
Allan
Jeg kan ikke sige om hvorvidt det er en nem ting at ændre eller ikke, men det er ikke noget som er på planerne i øjeblikket.

Er der andre som har dette ønske, må i meget gerne byde ind så vi kan se i hvor stort et omfang dette vedrører.
overvejes× 111
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”