Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Massebogføring af fakturaer

0

Jeg er i den situation, at jeg en gang i mellem skal bogføre og sende en større portion (nogle hundrede) fakturaer, der er genereret enten via abonnemnetssystemet eller API'en

Vores debitorportefølje består af

  1. debitorer med EAN-nummer,
  2. debitorer med faktura e-mail
  3. debitorer uden både e-mail og EAN (som derfor skal have papirfaktura)

Der er et vist overlap mellem 1 og 2, og 3 er pt den største gruppe, men den er selvfølgelig for nedadgående. Helt tom bliver den dog nok aldrig

Hvordan bogfører og sender jeg fakturaerne så jeg sikrer at

  • alle fakturaer til debitorer der har EAN sendes via EAN
  • alle fakturaer til resterende debitorer der har faktura e-mail får faktura via e-mail
  • alle fakturaer til nu resteredne debitorer får en papirfaktura

Så vidt jeg kan overskue, kan jeg ikke i "Igangværende fakturaer" se hvilke muligheder der er for at sende fakturaen, endsige udvælge fakturaer herefter.

Så, hvordan styrer jeg det i "Bogfør valgte" vinduet?


-- 
Med venlig hilsen

Karl Erik Jessen
Projektleder

Tlf.: 71 99 03 04
kej@branchehuset.dk
________________________________
Islands Brygge 26 - 2300 København S
Tel. 71 99 01 99


Et fælles arbejds- og interesseforum for Rørforeningen,
Stålforeningen og Metalforeningen.

i Spørgsmål » Andet af (280 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Karl.

 

Tak for dit indlæg. Jeg svarede på din mail, på samme spørgsmål som du sendte ind. :)

 

Håber det var svar nok på den mail og dette indlæg som du har sat op.

Ha en god jul og godt nytår.

mvh

Azhar - e-conomic
Spørgsmål af (1.0k points)
Hej Azhar,

Jeg har samme spørgsmål som Karl Erik Jensen, hvor kan jeg finder det svar du henviser til?

På forhånd tak.

Mvh. Camilla
Hej Azhar

Det vi maillede om var tekstlinker i EAN-fakturaer, så det besvarer vist ikke det her spørgsmål.

Derfor afventer jeg - sammen med Camila - stadig et svar på den her


--
Med venlig hilsen

Karl Erik Jessen
Projektleder

Tlf.: 71 99 03 04
kej@branchehuset.dk
________________________________
Islands Brygge 26 - 2300 København S
Tel. 71 99 01 99

 

Et fælles arbejds- og interesseforum for Rørforeningen,
Stålforeningen og Metalforeningen.
Hej Karl og Camilla.

 

Du har ret Karl, min mail var vedr et andet emne, og korrekt, det svarer ikke på det du forespørger her. Beklager for misforståelsen.

Når du har vinduet åbent for 'Bogfør Valgte', så har man muligheden for, at vælge i hvilken form en faktura skal sendes ved. Har man fx fakturaer der skal sendes pr. mail, så vælger man simpelthen 'Bogfør og email'.

Men jeg kan godt se problemstillingen her, at man har mange forskellige fakturaer, som skal sendes enten pr post, pr mail og tilsvarende pr EAN.

På nuværende tidspunkt har du ikke muligheden for, at vælge alle fakturaer og indele, at type 1 fakturaer skal faktureres på den ene facon, type 2 på den anden og type 3 på en helt tredje.

Jeg har dog et par spørgsmål, som giver et work around, måske. :)

De kunder man gerne vil fakturerer pr EAN, har de en email adresse under debitorens stamoplysninger? Og dem man gerne vil bogfører pr papirpost, er der mail under deres stamoplysninger? :)

 

Mvh

Azhar - e-conomic :)
Spørgsmål af (1.0k points)

De kunder, der har EAN, kan også have faktura e-mail i debitor stamoplysninger (fordi rykkere/kontoudtog ikke kan sendes via EAN)

ALLE debitorer derudover, der har faktura e-mail i debitor stamoplysninger skal have faktura pr. email

Papirfaktura skal kun sendes til de debitorer, hvor vi hverken har EAN eller faktua e-mail.

Så hvilket work-around er det du vil foreslå, hvis jeg gerne vil opnå at kunne bogføre en større bunke (200 - 300) fakturaer så:

1. De debitorer, der har EAN nr. får fakturaen via EAN

2. De af de resterende debitorer, der har faktura e-mail får en e-mail med pdf-faktura.

3. De resterende får en papirfaktura.


-- 
Med venlig hilsen

Karl Erik Jessen
Projektleder

Tlf.: 71 99 03 04
kej@branchehuset.dk
________________________________
Islands Brygge 26 - 2300 København S
Tel. 71 99 01 99

Et fælles arbejds- og interesseforum for Rørforeningen,
Stålforeningen og Metalforeningen.