Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




"Vende" en ordre

0
Når vi får en forespørgse fra en kundel ind eksempelvis på 20 forskellige produkter. Så er det en meget lang procedure for at få en faktura ud på det tilsvarende produkter.

Lad mig liste det op.

1. Først skal jeg taste ORDRE ind.

2. Vende den til BESTILLING

3. Vende den til MODTAGET

4. Vende den til FAKTURA

Når vi får en bestilling på 20 forskellige produkter - henter vi det muligvis fra 3 forskellige leverandører og nogle har vi på lager. Det kommer måske også af 3 forskellige omgange. Der mangler Economics fleksibilitet - til at kunne flytte ordre eller dele heraf direkte over i Faktura.

Andet eksempel.

en kunde køber 1 slibestift - vi køber den hos en underleverandør samme dag og sender den samme dag.

Det kræver at jeg opretter ordren - vender den til bestilling - vender den til modtagelse - taster leverandør fakturaen ind, før jeg kan vende den til en faktura. Altså en meget lang procedure.

Det tidligere system vi arbejdede med, kan man vende en leverandør faktura på lageret direkte til en kundefaktura. Og slipper for alle mellemleddene - det er jo ikke nødvendligt at både lave bestilling og modtagelse, når vi faktisk kan få fat i varen samme dag.
i Spørgsmål » Andet af (670 points)
gen-kategoriseret af

1 Svar

Hej Danishtools,

 

Man kan kun opgradere en ordre til en leverandørbestilling, ikke den anden vej. Det skyldes at hvis man får en ordre fra en kunde og ikke har vare på lager, så skal disse bestilles og fås på lager også kan man fortsætte med sin ordre til kunden.

 

Hvis man ikke har fået en ordre fra en kunde endnu, men alligevel skal bestille varer, vil man oprette en bestilling/leverandørfaktura for at få varerne på lager. Og er det først efterfølgende at man får en ordre fra en kunde, så skal denne oprettes for sig selv.

Du kan gøre to ting:

1. Opret ordren til kunden og overfør den til en leverandør bestilling.

2. Opret ordren til kunden, efterfølgende kan du gå ind på lager og oprette en leverandørfaktura uden at oprette en bestillinger - så kommer varerne automatisk ind på lageret, og du skal ikke lave en bestilling/modtagelse først.

  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Spørgsmål af (6.2k points)