forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Import af varer + Sproglag

+6
Hej economic,

Jeg sidder og glæder mig over at jeg med et fingerknips kunne importere alle mine varer til economic. Jeg blev lidt mere stram i masken, da jeg opdagede at jeg kun kunne få importeret varenavn og beskrivelse på ét sprog.

Er der ikke mange kunder, der bruger flere sprog på deres varer? Enten i forbindelse med salg eller indkøb?

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne importere varer med de sprog jeg nu engang har.

F.eks. hvis jeg har oprettet sproglag "Engelsk" og "Tysk", så kunne jeg have nogle flere felter i min CSV til hvert sproglag?

Er der ikke andre der kunne have brug for det?

Med venlig hilsen,

Anders Ravn, Aquatex
spurgt 6 Dec, 2012 i Forslag » Import og eksport af data af aquatex (890 points)
status opdateret 14 Jan, 2016 af Lauris Sørensen
Jeg ved godt, det er et ældre indlæg, men jeg kan kun støtte forslaget om importmulighed i sporglagene - for os virker det helt uoverskueligt at skulle taste alle de tusinder af varelinjer.
mvh
Vibeke, Hansen Kitchen

4 Svar

Hej Anders

Tak for dit indlæg, og gid jeg dog kunne løse det med et fingerknips for dig :)

Men ja, vi må gå til bekendelse og indrømme, at dette desværre ikke en del af vores importfunktioner på nuværende tidspunkt, men super god ide!

Jeg kan sagtens se, at det vil give god mening, vi har dog ikke oplevet at der har været efterspørgsel herefter tidligere.

Jeg kan ikke love dig at det bliver en del af e-conomic på et senere tidspunkt men vi arbejder konstant på at forbedre brugeroplevelsen, og stemmemuligheden på vores nye forum er med til guide os i vores prioritering af forslag.

Med venlig hilsen
Stine M. Klitgaard

Online regnskabsprogram

besvaret 6 Dec, 2012 Forslag af Stine M. Klitgaard (4,070 points)
opdateret 24 Jun, 2014 af janklitsgaard
Hej Anders

Dit forslag er blevet prioriteret på vores møde, derfor er det nu et skridt nærmere på at nå til implementering i programmet.

Det er nu lagt videre til vores udviklere, som skal kigge på, hvornår og hvordan det evt. kan lade sig gøre, og derfra skal der så igen kigges på om det giver mening i forhold til den merværdi det vil skabe i programmet.

Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram

besvaret 16 Sep, 2013 Forslag af PeterLuthman (10,290 points)
Hej

Hvad er status på denne udvikling så vi selv kan uploade og vedligeholde sproglag?

Mvh
Klaus Milton Jensen
Hej Anders

Ved gennemgang af ældre indlæg, som står mere eller mindre uafklarede hen er jeg faldet over dette indlæg, samt det meget lignende indlæg på:
http://forum.e-conomic.dk/6056/

Dette er umiddelbart ikke kommet videre - hvorfor vi naturligvis skal have taget action på dette igen.
Jeg har valgt at oprette sagen hos vores udviklere, i den nuværende "arbejdsgang" vi har for denne procedure.
Eftersom forslaget er blevet prioriteret både i dette indlæg og det ovenstående, vil vi arbejde på at implementere dette.

Jeg vil opdatere dette indlæg når der er konkrete nyheder i sagen.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 19 Sep, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Jeg har 2.870 varenummre som skal oprette i 2 andre sprog og håber virkeligt på, at det sker noget snart!
Hej, er der nogen status på om dette nogensinde bliver tilføjet?
Vi skal selv til at oversætte 700+ varenumre til engelsk og tysk, så det kunne være rart med en importfunktion.
Hej til alle, der følger med her.

Det her indlæg har efterhånden ligget herinde i meget, meget lang tid.

Jeg må erkende, at vi ikke er kommet en løsning nærmere og jeg derfor vil være mere klar omkring, at vi ikke har planlagt det, som status indtil videre har indikeret. Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt og dårligt kommunikeret af os, men det er på tide, at vi får et mere retvisende billede af, hvad der sker.

Jeg vil sætte forslaget som implementeres ikke for nu. Jeg kan sagtens se ideen i at udbygge i denne retning, så det kan være vi i fremtiden kommer til at kigge på dette igen.

Jeg vil beklage, at sagen er trukket så meget ud.

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 14 Aug, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (86,290 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”