Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Dato i kolonner?

0
Kan man oprette en kolonne, hvor man ud for den almindelige tekst kan skrive den dato man har besøgt en kunde?

Det kunne f.eks. være en tømrer, der er ude og lave noget mandag, onsdag og fredag i samme uge, og derfor gerne vil specificere hvad han har lavet de enkelte dage, uden at skulle lave 3 fakturaer.

Jeg har indtil videre redigereten kolonne der hedder "Leveringsdato", men jeg kan ikke se nogen steder, jeg kan taste en dato.

 

Mvh. Jonas
i Spørgsmål » Salg af (210 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Jonas

 

Leveringsdato kolonnen relaterer sig til lagerstyring i e-conomic - så den kan jeg godt forstå at du ikke kan finde et tastefelt til smiley

 

Derudover kan jeg selvfølgelig godt forstå dit ønske, men jeg tænker bare at det kan løses relativt simpelt ved at påføre datoen på de enkelte varelinier - f.eks.

100      Tømrerarbejde, 30.11.12        6 timer               450              2.700

100      Tømrerarbejder, 01.12.12      5 timer                450             2.250

 

Beklager den manglende elegance smiley

Men kunne ovenstående ikke være en mulighed? Du kan redigere i varenavnet når du opretter fakturaelinjen og derved påføre datoen for arbejdets udførsel efter navnet - og de 100 der står anført er selvfølgelig varenummeret i e-conomic. laugh

Alternativt kan du benytte dig af de tekstfelter som er på fakturaen - nemlig overskrift, tekst 1 og tekst 2 - her kan du jo f.eks skrive:

Arbejde udført på Wildersgade 10B i følgende dage:

30.11.12

01.12.12

Det er den anden mulighed jeg ser.

Håber du kunne bruge det til noget ellers hører vi meget gerne fra dig igen.


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Den første løsning har jeg prøvet, men synes ikke det bliver helt så overskueligt som ønsket. Jeg kan godt oprette en dato på en særskilt tekstlinie, men så synes jeg at det blander sig for meget med den øvrige tekst.

Den anden løsning kunne være en mulighed. Dog ville det her ikke være helt præcist, hvilket arbejde der er udført hvornår.

Er der mulighed for, at man manuelt kan skrive en dato i en eksisterende kolonne, eller kan jeg selv oprette en kolonne til indtastning. At det så bare er indtastning af tekst, er helt fint med mig.

Jonas
Hej Lasse

Den første løsning har jeg prøvet, men synes ikke det bliver helt så overskueligt som ønsket. Jeg kan godt oprette en dato på en særskilt tekstlinie, men så synes jeg at det blander sig for meget med den øvrige tekst.

Den anden løsning kunne være en mulighed. Dog ville det her ikke være helt præcist, hvilket arbejde der er udført hvornår.

Er der mulighed for, at man manuelt kan skrive en dato i en eksisterende kolonne, eller kan jeg selv oprette en kolonne til indtastning. At det så bare er indtastning af tekst, er helt fint med mig.

Jonas
Spørgsmål af (210 points)
Hej igen Jonas
Vi kan, måske, komme helt i mål, men det kræver lidt tilpasning af både dit varekartotek og dine kolonner i Design og Layout, og det afhænger meget af hvordan dine varer er navngivet og hvor meget du normalt retter i disse - jeg er lidt nervøs for at du retter meget til i dine varenavne når du fakturerer for at tilpasse disse til det udførte arbejde.

Men man kan gøre det at man putter varenavnet ind på varebeskrivelsen på varen og så er den kolonne som hedder varenavn et åbent redigerbart tekstfelt når du opretter linjerne. Men i og med at varebeskrivelsen ikke er det - så kræver det ret faste rammer for ens varenavne at gøre det på denne måde - ellers er der desværre ikke andet at gøre end de to ovenstående forslag.

Hvis du vælger at bytte om på varenavn og varebeskrivelse så skal du også huske at redigere dine kolonner under design og layout således at det står rigtigt.

Du kan læse meget mere om tilretning af kolonner i design og layout her - http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/kolonner-rediger-en-kolonne