forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Forskellige rabatsatser på samme kunde/debitor

0
Hej

Jeg har en kunde som får nettopriser, altså ikke samme % sats på ale produkter.

Jeg kan ikke skrive Netto eller Nettopris i Rabatfeltet, den vil kun aceptere tal så jeg har været nød til at omregne alle nettopriser til % satser.

Dette betyder stadigvæk at kunden f. eks. får 35% på et produkt, men kun 28% på et andet.

MIT SPØRGSMÅL:

Kan man ikke gemme disse forskellige % satser under kunden så jeg ikke skal udregne manuelt, hver gang?

Under kundeoplysninger er der et felt som hedder Rabat%, men jeg antager at den så påfører SAMME % sats på alle produkter og så er jeg jo lige vidt.

På forhånd tak

CM-Nordic
spurgt 22 Nov, 2012 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Cmnordic (190 points)
status opdateret 6 Dec, 2012 af Gurjap

1 Svar

Bedste svar
Hej CM-Nordic

Det er korrekt antaget at du desværre ikke kan angive en rabat for den enkelte vare på den enkelte kunde medmindre du benytter e-conomic lagerstyring.

Så desværre er der ikke anden fremgangsmåde end den du benytter nu. :(

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram

besvaret 23 Nov, 2012 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
valgt som bedste svar 25 Nov, 2012 af Steffen E
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”