forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dynamiske felter i udgående e-mail tekst

0
Dynamiske felter i Design & Layout giver en masse fleksibilitet.

Det ville være smart også at kunne medtage i selve e-mail teksten.
spurgt 12 Nov, 2012 i Forslag » e-conomic generelt af Image (4,650 points)
status opdateret 19 Dec, 2012 af christinaheckmann
Er det muligt at få min kundes kontaktperson inkluderet i e-mail-brødtekst, når jeg sender fx tilbud/ordre/faktura

f.eks:
Kære [DeresRef]
Du modtager herved . . .

1 Svar

 
Bedste svar

Hejsa

Tak for dit forslag.

 

Der er allerede nogle felter du kan bruge. Men ikke alle felter er tilgængelige(se nedestående)

Du kan Skrive de her dynamiske felter i henholdvis emne og brødteksten . Kan dette hjælpe dig videre? 

 

Dette er det vi har, men alt efter hvor mange user comments der kommer på indlægget. kan jeg ikke sige om dette bliver muligt senere.

 

Emne Her kan du skrive en fri tekst, men du kan også benytte nogle de dynamiske felter,der findes i e-conomic og "gratis" få tekst med, f.eks dit fakturanr. 
Du kan benytte følgende dynamiske felter:
[DebitorNr] - [DebitorNavn] - [FakturaNr] - [OrdreNr] - [Dato] - [BestillingsNr] - [Overskrift] - [Tekst] - [Tekst2]
Brødtekst Her kan du skrive en fri tekst, og her kan du også benytte nogle de dynamiske felter, der findes i e-conomic og "gratis" få tekst med, f.eks dit fakturanr. 
Du kan benytte følgende dynamiske felter:
[DebitorNr] - [DebitorNavn] - [FakturaNr] - [OrdreNr] - [Dato] - [BestillingsNr] - [Overskrift] - [Tekst] - [Tekst2]

mvh Peter


 

Mvh.

Peter Friis

Online regnskabsprogram
 

besvaret 12 Nov, 2012 Forslag af Peter Friis (24,160 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af Stine M. Klitgaard
Hej Peter

Det ville være smart hvis man kunne angive emne og brødtekst for den enkelte kunde. Vi sender fakturaer til både danske og udenlandske kunder, og det ser ikke pænt ud hvis jeg skal blande både dansk og engelsk sammen.

Et alternativ ville være, at man ved forsendelse kan vælge gemte opsætninger fra tidligere afsendte e-mails. På den måde kunne man f.eks. gemme "Faktura til dansk kunde" og "Invoice to foreign client".

Det ville dog være at foretrække, at man kan definere det på basis af kunden og evt. om der undersendes tilbud, faktura, etc.

Med venlig hilsen
Ronnie Huang-Andreasen
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”