forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Vedr. Jeres hyppige driftproblemer

0
Vi har nu brugt jer i ca. 1 år og er meget glade for e-conomic. MEN, jeg syntes ret ofte det kører MEGET langsomt og i beretter om "driftproblemer"

Kunne det tænkes at i skal opgradere eller udskifte det hardware i drifter på idag. Ud fra performance må det være noget gammelt stads i kører på.

Så hvad med noget ny investering i hardware. Vi kan evt. være behjælpelige da vi er en IT-virksomhed. I siger bare til.
spurgt 31 Okt, 2012 i Spørgsmål » Teknik og drift af copendis bruger (280 points)
opdateret 6 Dec, 2012 af Sisse Hansen

2 Svar

 
Bedste svar

Hej,

Du har helt ret. Den sidste månedstid har der været for mange bump på vejen, og det vil jeg frygteligt gerne undskylde over for dig(og andre).

 

Det har selvfølgelig den højeste prioritering, hvorfor der bliver brugt en masse kræfter på dette. Jeg er kun glad for dit forslag, jeg foreslog det samme - nemlig flere kræfter. Desværre har det vist sig ikke kun at være et spørgsmål om kræfter, men også ting som er og skal blive opdateret/opgraderet/omkodet.

 

Vi har i august måned skrevet lidt nærmere om det i et blogindlæg - det vil jeg (også) anbefale dig at læse. Det kan måske give lidt mere information.

 

PS: Tak for tilbuddet hardware og fedt at du er glad for e-conomic!

Mvh


Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 31 Okt, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 13 Nov, 2012 af Peter Friis
Jeg er herinde i dag for at lede efter om I har driftsproblemer, men der er ingen steder at finde dette. Jeg støtter tidligere indlæg hvor der foreslås en status side som viser om alle servere og services kører som de skal.

Vi har ingen ændringer lavet på koden som anvendes til jeres API og har flere gange tidligere i dag anvendt det uden problemer. Men pludselig her til aften får vi så fejl ved login til API'et, login på jeres side med samme login og kode virker fint uden problemer.

Der er altså åbenbart sket en ændring eller en server som ikke svarer. Skal vi nu bruge timer på at fejlfinde på vores system, eller kunne man få en status fra jer ?
Hej,

Tak for din opfølgning.

Så vidt muligt, så orientere vi på "login" siden om driftsproblemer. Det har ikke været tilfældet her.

Jeg har undersøgt dette med API'et og kan se at så snart vi har fundet fejlen, rettet den således, API'et er oppe at køre igen. Derfor har vi ikke nået at melde det ud, da vi har fixet det med det samme. Det har været nede fra kl. 19.56 - 20.50 -> og det virker også som der hvor du har oplevet problemet? Det vil jeg meget gerne undskylde. Jeg håber det har løst sig i mellem tiden?

mvh
Hej Steffen,

Det er korrekt det er tidsrummet hvor vi har oplevet fejlen. Og ja da i løste det forsvandt problemet.

Men det ændrer ikke på at vi har brugt en halv time på at undersøge om problemet lå i vores systemer eller i jeres. En overvågning af jeres system burde jo fx indeholde en simpel test side der logger ind i jeres API.

At I manuelt skriver når I opdager en fejl er vel OK, men som du selv siger viser det ikke at der er en fejl som I ikke har påbegyndt fejlfinding på eller ikke selv har opdaget endnu. Og som i dette tilfælde kan I løse den når I opdager det, vises det aldrig.

Hvorfor ikke have en ServerStatus side der viser om jeres webservere, database og services som fx API, E-mail, osv. er online og svarer som forventet? - Det burde både være en hjælp for jer selv og os som kunder der er blevet afhængige af jeres systemer.
Tak for en lang dag med nedsat tid og her til sidst kan vi slet ikke logge ind. Vi holder tidlig weekend.

Med ønske om det kører bedre snart.
besvaret 2 Nov, 2012 Spørgsmål af copendis bruger (280 points)
Jeg har samme fejl, der stod heller ikke noget på login siden, men det gør der nu. Så denne gang nåede jeg ikke at bruge en halv time, kun lige under 10 minutter...
@sole + copendis bruger: Vi havde et udfald i driften på ca. et kvarter fredag eftermiddag kl ca 16.10 i forbindelse med en række interne stresstest - kan det være der, I er blevet uheldigt ramt? Det er selvfølgelig dybt beklageligt, men herefter har driften været normal, så hvis I fortsat har problemer, må I meget gerne kontakte os - her på forum, på mail eller chat, så vi kan hjælpe jer.
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”