Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Provisions beregning

+1

Hejsa,

Jeg har brug for at få en rapport, hvor jeg pr sælger, for en given periode kan få vist hvilke fakturaer der er betalt. Alle data er jo i e-conomic smiley, men jeg sidder og roder med excel sad.

Er der nogen der har en god ide :)

 

i Forslag » Andet af (170 points)

2 Svar

Hej Lilian,

 

Se her hvordan. 

Omsætningsstistik kun betalte fakturaer


  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Hej Kim,
jeg mangler jo desværre et dato felt eller to, hvor jeg kan vælge fra/til hvilke dato faktura indbetalingerne er kommet.
Da faktura dato og betalingsdato sjældent er samme periode.
Jeg skal kunne se fakturaer fra ex det sidste år og så indbetaling den seneste måned (ca).
Og data er der jo - jeg mangler bare rapporten..
Hej Lilian,

Kommer du ikke i mål hvis du udvider perioden med jeres standard betalingsbetingelse e.g. 8 dage så er det den første i måneden til den 8 i næstfølgende måned.

Hmm. Jeg tænker man kan bruge Officegnu.

 

Man må ku' vælge en "All Sales" Model, og klikke på "All Invoices" som vil indsætte et sheet forberedt til alle posterne.

 

På dette sheet må man så ku' sætte en pivot  hvor vi fx. summerer på NetAmount, filterer på Remainder og har OurReference på x-aksen.

 

Når jeg kører overstående Officegnu skabelon på en e-conomic demo account , bliver jeg spurgt om en fra-til dato (som jeg vælger meget bredt) og får så disse poster ned

 

Jeg går ind i min pivot og vælger at filtrere på remainder = 0,0 og får dette resultat, som viser værdien af de betalte fakturaer fordelt på sælgere. Demo data har dog kun 1 :)

 

Eller for at gøre en lang snak kort. Du kan måske bruge den her excel skabelon (ny workbook -> ny fra eksisterende, etc.) og så blot vælge dato-interval ved kørslen, og sætte remainder filter til 0,0 efter kørslen.

 

Det kræver dog at du har Officegnu installeret. Den er pt. i beta - og gratis at prøve. Så hvis det brager eller ikke funker for dig, så vil jeg gerne vide det ;-)


Officegnu: Microsoft Office for e-conomic Timegnu: iPhone tidsregistrering for e-conomic 
Forslag af (1.0k points)
opdateret af
Hejsa,
Tak for dit svar :) .
Jeg kender ikke officegnu, og jeg har desværre ikke tid til at sætte mig ind i noget nyt lige i øjeblikket :(
Så det jeg har brug for er noget MEGET let ellers er jeg nødt til at fortsætte i excel :(