Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Problemer med momsfri fragt

0
Hej,

Jeg har været igennem jeres brugervideoer og har oprettet varegrupper osv. Men jeg har et problem med fragten for de ordrer, der er overført fra Dandomain: den lægger moms ovenpå fragten på private ordrer, som skal være momsfri, og som også er momsfri i Dandomain...

Hvordan retter jeg (nemt) op på det for alle mine fakturaer, så det ikke går ud over mine erhvervsordrer også?

Det er et stort problem, hvis jeg skal sidde og tjekke alle mine ordrer igennem manuelt, før jeg kan komme videre med bogføringen, så jeg håber, at I kan hjælpe mig videre.

Mange hilsner
Mia
lukket
i Spørgsmål » Salg af (310 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

 
Bedste svar

Hej Mia

Det er et rigtig godt spørgsmål. Nu er jeg lidt usikker på, hvilken data der bliver overført fra Dandomain da det ikke er en integration jeg har aktiveret. (Det er muligt, at det er et opsætningsspørgsmål i Dandomain)

 

De 2 fremgangsmåde jeg benytter mig af når der skal påføres fragt på fakturaerne i e-conomic er følgende.

 

1) På kreditor side:

Leverandørfaktura påføre jeg det på "overordnet registrering" og benytter "fragt netto"

 

2) På debitor siden:

venter jeg altid til ordren er "overført til fakturering" og så påføre fragten som en vare uden lagertræk og dernæst tilpasse prisen til den reelle fragtpris. (Varen skal vel og mærket være tilknyttet en varegrp. uden moms)

 

Jeg ved godt, at det ikke er den helt automatiske/nemme løsning men jeg håber det løser din problemstilling fremadrettet. smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af 🔒