Hej Kim,
Jeg skal prøve at formulere det på en anden måde:
Rent omsætningsmæssigt ønsker vi at kunne se fordelingen mellem detail, danske engroskunder og export direkte i kontoplanen, uden at skulle køre rapporter først og uden at skulle lave flere varenumre på samme vare. Det kan vi ikke, så vidt jeg har forstået, men det kan jeg så bogføre mig ud af ved at bruge omsætningsrapporteringen pr. gruppe som fordelingsgrundlag. Dermed er probemet med kontoplanen løst.
Derudover har vi et ønske om, at kunne få vores salg/salgstal rapporteret som flg.:
Rapport 1) En rapport, hvor hver enkelt debitor står listet for sig selv med en underrapport der viser hvilke vine de har købt og til hvilken pris. Rapporten skal listes pr. varenummer med en total/antal flasker.
Rappport 2) En rapport, som viser hver vare for sig med en underrapport, der viser hvilken debitor, der har købt vinen.
Grunden til dette er, at vi skal kunne følge de enkelte sælgeres tal og samtidig se, om vi kan bruge sortimentsoversigten fra en debitor til at skabe mersalg hos andre lignende debitorer.
Umiddelbart kan jeg ikke se, at jeg kan excelle informationerne og lave en makro, der kan vise de informationer, som bestyrelsen skal bruge til salgsoptimering.
Håber, der er en løsning, som jeg ikke har kunnet gennemskue.
Venlig hilsen
Lis.