Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kontantsalg: Bogfør indbetalingen, når fakturaen bogføres

0
Når du skriver en faktura i e-conomic, vil du som udgangspunkt have penge til gode ? og først senere skulle bogføre indbetalingen. Men hvis du får betalingen, allerede når du laver fakturaen, kan du i e-conomic vælge at bogføre indbetalingen med det samme. Det gør du på følgende måde:

Gå til fanebladet -> Indstillinger -> Betalingsbetingelser -> Opret betalingsbetingelse. I feltet -> Type vælges ?Betalt kontant? og i feltete ?modkonto? skrives den konto, hvor betalingen ønskes bogført.

Giv betalingsbetingelsen et navn fx ?Betalt kontant? eller ?Er betalt,? og vælg denne betalingsbetingelse til debitorer/kunder, der har betalt, når fakturaen bogføres. Så er indbetalingen samtidig bogført.

  Svend Christiansen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
lukket
i Spørgsmål » Andet af (5.1k points)
status opdateret af

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Peter,

Der er kun en vej og det er den lange...

Lav en kreditnota på den forkerte faktura og lav en ny faktura med den korrekte betalingsbetingelse.

Se her hvordan du laver kreditnota. - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/kreditnota

Se her hvordan du kan kopier en allerede bogført faktura - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/kopier-en-faktura. Husk lav om på betalingsbetingelsen inden BF.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)
valgt som bedste svar af 🔒
Hej Svend,

Jeg har lige læst dit indlæg vedr. kontant salg i e-conomic. Jeg har lige et spørgsmål til dette. Jeg har en kunde som første gang købte kontant, og derfor står som som kontant kunde på debitorkortet. Den efterfølgende gang køber de pr. faktura (netto 8 dage) men jeg glemte at ændre betalingsbetingelsen fra kontant til netto 8 dage inden jeg lavede fakturaen. Nu kan jeg se at de ikke står til at skylde mig noget i e-conomic, men det stemmer jo ikke. Jeg har ikke modtaget betalingen i nu og hvis de ikke indbetaler af sig selv bliver jeg ikke påmindet om, at jeg har et tilgodehavende. Vil dette blive fanget når min revisor bogfører og laver kvartals regnskab eller anbefaler du at jeg går alle mine posteringer igennem?

Mvh. Peter
Spørgsmål af (160 points)