forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

e-conomic til ejendomsadministration

0

Software til ejendomsadministration kan være dyrt og besværligt at bruge, og måske derfor oplever vi hos e-conomic at få en del henvendelser fra små ejendomsadministrationskontorer og selvstændige andelsboligforeninger, der gerne vil bruge regnskabsprogrammet e-conomic til at ordre administrationen.

e-conomic har ikke et særligt modul til ejendomsadministration, og til ejendomsadministration hører specialiserede opgaver, der derfor vil skulle klares i fx Word og Excel ? men bogholderiet kan klares i e-conomic.

Automatisk husleje-opkrævning
Opkrævningen kan også klares i e-conomic, og registreringen af indbetalinger og udsendelse af påkrav (ved manglende betaling) kan automatiseres. Det gøres via tillægsmoduletAbonnement - http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/moduler/abonnement.

Der kan ligeledes dannes filer til PBS (NETS) - http://wiki.e-conomic.dk/bogforing/importer-indbetalinger-fra-pbs, og hentes betalingsadviseringer - http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/betalingsadvisering, der bogføres automatisk.

Kontoplan til ejendomsadministration
I e-conomic standardopsætning findes ikke en kontoplan til ejendomsadministration, så man skal enten selv lave en kontoplan eller tilpasse en standardkontoplan.

En kontoplan for ejendomsadministration vil fx skulle består af følgende dele:

Indtægter, fx husleje, fællesudgifter, antennebidrag, vaskeriforbrug, indvendig vedligeholdelse (del af huslejen)
Udgifter, fx ejendomsskatter, forsikringer, vedligeholdelse,
Aktiver, fx ejendommen, tilgodehavende husleje, likvide beholdninger
Passiver, fx depositum fra lejere, indskud, lån, varmeår, moms


 

Svend Christiansen

Online regnskabsprogram
 

spurgt 9 Sep, 2010 i Skyen » Svends e-conomic tip af Svend C (5,110 points)
opdateret 27 Aug, 2013 af Rued

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.