For at blive oprettet som administrator skal du være et revisionsfirma eller du skal drive næring med bogføringsassistance for andre virksomheder.
Hvis din virksomhed ikke er en godkendt revisionsvirksomhed, skal du have bogførings- og regnskabsassistance som hovedbeskæftigelse, eller du skal have et antal kunder i e-conomic, der godtgør at du driver professionel virksomhed med regnskabsassistance.
Man kan ikke blive oprettet som administrator, hvis man fx hjælper naboen eller en god ven - og heller ikke hvis virksomhedens hovedaktivitet ikke er bogføring og/eller revision.
Er man ansat som bogholder i en virksomhed, kan man heller ikke blive oprettet som administrator, heller ikke selvom man kun arbejder deltid og også er ansat som bogholder i andre virksomheder.
Endelig opretter vi som udgangspunkt ikke fx økonomiske rådgivere, advokater, ejendomsadministratorer, it-konsulenter, factoringselskaber og inkassobureauer som administratorer.
Optagelse på e-conomics administratorliste er ikke et udtryk for en konkret vurdering af fx kvalifikationer, og heller ikke et udtryk for erfaring og kompetencer i brugen af e-conomic.
At være administrator knytter revisor/bogholder tættere til e-conomic, og giver nogle praktiske fordele, især hvis administrator har et vist antal kunder, der administreres via systemet.
En administrator kan ikke forhandle (sælge) e-conomic.
På vores hjemmeside kan du læse mere om, hvordan du registrerer dig som revisor eller bogholder -
http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/revisorer-bogholdere/registrering hos e-conomic.
Svend Christiansen
Online regnskabsprogram
e-conomic support - Din vej til vores support
e-copedia - Opslagsværk om e-conomic
e-conomic blog - Hold dig opdateret