forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Overblik over tidsregi. til fakturering

0
Jeg er i den heldige situation at have mange sager kørende. Derfor har jeg valgt at lade mine medarbejde taste deres timer ind som brugere. Dette fungerer godt, jeg sparer tid=penge og vi slipper for arkivering af gamle nussede timesedler.
Er det en fordel IKKE at lade brugerne godkende deres timer, kan de blot aflevere og så lade mig godkende(er lidt i tvivl om funktionen aflever timeseddel?)
Mit egentlige spørgsmål er som følger:
Når der er blevet tastet timer og godkendt (alle på en oprettet sag) og jeg skal fakturere, savner jeg en måde at se alle godkendte, ikke fakturerede eller udlignede timer! Pt. tjekker jeg de ansattes ugeseddel for at se om der er udført arbejder jeg skal fakturere.
Håber det kan forstås hvad jeg mener.
spurgt 4 Mar, 2011 i Spørgsmål » Projektstyring af jkservice (380 points)
opdateret 18 Okt, 2012 af frederiknielsen

1 Svar

 
Bedste svar
Hej,

Beklager det sene svar - men jeg håber du stadig kan bruge det.

Om man vælger at lade medarbejdere godkende selv eller man har en temchef/leder eller lign. til at gøre det, kan der tales meget for og i mod. Jeg vil påstå at det afhænger af den enkelte virksomhed. Er der ikke et stor behov for at tjekke timerne (altså medarbejdere registrerer generelt korrekt) jamen så kan de lige så godt lade dem selv gøre det. Problematikken er om man skal have den ekstra godkendelse procedure.

For at få et overblik over hvad der skal faktureres er der flere mulige. Under fanebladet projekt når du er i oversigten, vil du kunne se en salgspris i forhold til det fakturerede. Her vil en stor afvigelse mellem salgspris og faktureret angive, at det er noget der mangler at blive faktureret.

Ligeledes vil du kunne hente rapporten Sagssaldoliste under rapport. Her vil du f.eks. se en oversigt over ikke godkendte, og få listet dine sager. Jeg ved ikke om det kan hjælpe? man kan sige under fanebladet rapport kan man hente en lang række rapporter til netop projektstyring, hvor man i de fleste kan inkludere ikke godkendte.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 24 Mar, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 18 Okt, 2012 af frederiknielsen
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”