forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Hvad rykkes der for?

0
Vi har sku lidt af en udfordring her ... kommer lige fra chatten hvor jeg blev opfordret til at skrive på forum da han ikke havde hørt om problemet før.

Når vi udsender rykker - så ser den sådan ud - (eksempel på rykker til dansk kunde).

Er det en fejl i vores setup at kunden ikke kan se hvad der rykkes for?

Nogle emailer tilbage og spørger (det tar tid) - andre undlader at betale (det ligner jo spam).

Er der nogen som kan kaste lys på mullighederne - Tak!
spurgt 17 Sep, 2012 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Jesper Frier (1,030 points)
gen-kategoriseret 21 Feb, 2013 af christinaheckmann

5 Svar

 
Bedste svar
Hej Jesper,

Så vil mit bedste bud være, at vedhæfte de originale  fakturaer, således det står knivskarpt hvad der rykkes for.

Vi har lavet en e-copedia artikel som viser hvordan man vedhæfter fakturaer til rykkere. - http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/medtag-faktura-i-rykker

Giver det mening?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 17 Sep, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 9 Okt, 2012 af frederiknielsen
Hej Jesper,

I kolonne nr. 1, står der: 7949. Det er henvisning til det faktura nummer som du rykker for. Så herigennem vil du kunne se det.

Jeg kan dog forstå, at siden du spørger, at det ikke giver så meget mening? Altså måske skulle vi ind og ændre overskriften eller hvordan og hvorledes?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 17 Sep, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Ja - henvisning til et nummer er ikke den bedste metode til at sikre troværdighed og dermed inddrage betaling.

Kan det ikke bare gøres lidt mere kundevenligt - Fx. med oplysning om hvad der rykkes for   

Enkelte kunder leder efter muligheder for at forsinke betaling - og her kan de jo starte med at spørge;

<em>Hvad rykkes der for?</em>

Og så skal vi manuelt besvare og bruge tid = penge!

Gir det mening?
besvaret 17 Sep, 2012 Spørgsmål af Jesper Frier (1,030 points)
Hej Steffen,

Vores bogholder er glad
Det er klart et skridt i den rigtige retning - Tak på tip!

Det optimale ville være at få varenummer på rykker, men det kan være det kommer senere.
besvaret 19 Sep, 2012 Spørgsmål af Jesper Frier (1,030 points)
Super - det var så lidt

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 19 Sep, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”