Hej e-conomic
Jeg er enig i forslaget:
1) Flyt bilag - man bør kunne flytte bilag, og også gerne slette. Det samme kan man hvis man har bilag i papirform i mapper, og som Susanne skriver det er indscannede bilag ikke et krav for at kunne bogføre, så hold da endelig den fleksibilitet åben. Der er ingen grund til at tilføje ekstra rigiditet til proceduren end der er i forvejen.
2) Tilknyt et bilag til flere posteringer - For eksempel når man i en kassekladde vælger opret fra indscannet, og har brugt et bilag til at bogføre fra, burde man have en knap til at kopiere bilaget til ny postering. Ligesom man under Bogføring -> Indscanning -> Ubehandlede kan kopiere bilag. Det er bare en dum brugerflade at gøre det i, og hvis det knyttes til opret fra indscannet kan man se hvilket bilag man kopiere uden at skulle åbne bilaget op i et ekstra vindue, og man ved hele tiden hvor langt man er kommet. Eksempelvis er det meget savnet når en kontoudskrift bruges til at dokumentere mange debitorindbetalinger og kreditorbetalinger. Lige nu skal jeg hvis jeg bogfører et par dages indbetalinger og betalinger lave en kontoudskrift, kopiere den omkring 50 gange, og vedhæfte 50 pdfer til en e-mail. Det er tumpet, men noget hurtigere end at trykke kopiér bilag 50 gange med ventetid og nul-stilling af viewet for hver gang under Bogføring -> Indscanning -> Ubehandlede.
kh Seb