Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Nye features til Projektstyring

0
Hej e-conomic

Nu har jeg efterhånden anvendt Projektstyringsmodulet i nogle år, og savner nogle forbedringer, som vil gøre at det reelt er projektstyring og ikke bae et sagsregistreringsmodul. Her er mine ønsker / forslag:

- Når man tilføjer Aktiviteter til et Projekt, så skal det være muligt også at tilknytte en nærmere beskrivelse som kun er relevant for pågældende projekt. Dvs. uden at ændre på aktivitetsnavnet.
Den nuværende Aktivitet bør måske i den forbindelse ændres til Aktivitetstype.

-Det vil være smart hvis hver projektdeltager, ledere såvel som tidsregistrastranter kan gå ind og få et hurtigt overblik over det Aktiviteter skal lave pt. På tværs af de forskellige projekter.

-Gantt chart til at danne overblik over projekter og aktiviteter
Herunder kunne vælge ander aktivitere som skal afsluttes før en pågældende aktivitet kan opstartes.

Håber at det er nogle features i vil tage i betragtning i den nærmeste fremtid

mvh.
Allan Krogh Jensen
i Forslag » Andet af (250 points)

6 Svar

Hej Allan

Jeg er helt enig i, at Projektstyring mere er et timeregistreringsmodul, og at dine forslag til forbedringer vil være skridt i den rigtige retning.

Det kunne også være rigtigt godt, hvis man selv kunne oprette skabeloner, således at der kunne oprettes de tekstfelter, man har brug for. På den måde vil Projektstyring også kunne bruges til historik.
Vi er en grafisk virksomhed, som har brug for mange informationer tilknyttet det enkelte projekt - fx trykfarver, papirkvalitet m.m. Det er for nuværende svært at få alle de informationer med i Projektstyring - ligesom vi mangler at kunne printe info ud som en ordreseddel (til intern brug).
Derfor har vi også været nødsaget til at bruge et andet projekstyringsprogram - lidt ærgerlig ikke at have det hele samlet under e-conomic, som jeg ellers synes er et godt værktøj.

Med venlig hilsen
Michael Lundholm
Forslag af (210 points)
Hej Michael

Ja med de begrænsede features som modulet har nu, ville et mere passende navn være Sagsregistrering. Min situation pt. er at jeg faktisk kun kan bruge modulet til tidsregistrering, og til at tilknytte udgifter til enkelte sager. Jeg skal pt. til at ansatte den første medarbejder, som også skal arbejde på projekterne, og så være Tidsregistrator i systemet.

Her havde det været rart hvis modulet også kunne give et overblik eller bare være en todo liste for hver enkel medarbejder, men ingen gang det kan det bruges til (e-conomic kunne løse det problem ved blot at tilføje et par ekstra tekst felter under aktiviterene der er tilknyttet til projekterne). Derfor overvejer jeg pt. at afmelde Projektmodulet og få et andet online-projektprogram, som f.eks. Workbook eller EazyProject. Men der er store fordele i at have det hele samlet et sted, og både Workbook og EazyProject til byder såvidt jeg kan se også regnskabsdelen, så det kan også ende med at jeg flytter det hele over til dem..

Jeg har også ledt blandt de Apps som findes til e-conomic, men tilsyneladende ingen ordenlige projektstyringsværktøjer. Kun nogle der kan det samme som deres eget Projektmodul. Ret mig hvis jeg tar fejl..

Det er ærgeligt at Projektmodulet halter så meget bagefter resten af e-conomic, for jeg er egentlig godt tilfreds med e-conomic som regnskabsprogramm og har efter 3 års brug lært det godt at kende..
Men i sidste ende er det forenkling af firmaets daglige routiner der har højest prioritet..

Håber at e-conomic får tilføjet de felter hurtigst muligt så ikke behøver at skifte system..
Har egntlig ikke brug for Gantt charts i første omgang, men det ville da være rart at have på sigt

Michael må jeg sprøge hvilket projektstyringsværktøj I anvender?

mvh.
Allan Krogh Jensen
Forslag af (250 points)
Hej Allan

Vi bruger InCorp, som er udviklet af Team Online. Det er en del år siden, vi tog det i brug - og fik det modificeret, så det passede til vores brug. Det var ret dyrt, men det har til gengæld fungeret perfekt. InCorp har dog ingen finansmodul, så det har altid været lidt bøvlet, at vores time-/sagsstyring var adskilt fra finans (dobbeltarbejde).

Vi håber, at e-conomics prioriterer udviklingen af Projektstyring højt den kommende tid.

Mhv. Michael Lundholm
Forslag af (210 points)
Hej alle,

TimeLog har lavet en integration mellem e-conomic og TimeLog Project, der er et dansk værktøj til tidsregistrering, projektstyring og fakturering.

På e-conomics egen hjemmeside finder I os her: http://www.e-conomic.dk/apps/rapporter/timelog
 
Som det fremgår flyder kundedata og fakturaer frit mellem de to systemer, og giver derfor fordelen af at kunne bruge et decideret projektstyringsværktøj sammen med jeres økonomisystem.

Derudover håndterer TimeLog fastprisprojekter, fastprisfaser og opgaver på medgået tid, har indbygget ressourcestyring og meget mere.

TimeLog Project kan I finde mere information om på vores hjemmeside: http://www.timelog.dk
Hvis man ønsker et møde med henblik på en præsentation af TimeLog, kan det bestilles her: http://www.timelog.dk/kontakt/praesentation.aspx

Og ellers er I velkomne til at kontakte os direkte:

Tlf: 70 200 645
e-mail: <a href="mailto:info@timelog.dk">info@timelog.dk</a>

Med venlig hilsen

Martin Kjær
TimeLog
Forslag af (180 points)
Hej Martin

Tak for info.
Skal jeg forstå sådan at jeg kan opsige mit e-conomic Projekt-modul, og så få jeres istedet.
og det vill kunne det samme (dvs. registere tid, tilknytte omkostninger til projekter, registrere kilometer)
+ den funktionalitet som jeg pt. savner:

* todo lister for hver medarbejder
* tilknytning af resourcer (medarbejdere, eksterne konsulenter m.m. til de enkelte delopgaver
* Gantt kort som kan give overblik over hvad omlægning af resoucer betyder for deadlines

Jeg er meget interesseret hvis du kan svare ja

god weekend

mvh.
Allan
Forslag af (250 points)
Hej Allan,

Vi har et godt og tæt samarbejde med e-conomic og generelt er e-conomics projektmodul godt til nogle ting, og TimeLogs til noget andet.

Mit forslag er, at du tager et kig på vores hjemmeside og laver en vurdering af, om det er noget, du kan bruge.

Ha en god weekend

Martin Kjær
TimeLog
Forslag af (180 points)