forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Find ordrer ud fra vor ref

0
Vi benytter ofte arkivfunktionen, hvor der bl.a. kan findes ordrer ud fra datointervaller.

Der mangler en søgemulighed på Vor ref , altså at kunne finde/filtrere ordrer ud fra den medarbejder som er tilknyttet.

Så vidt jeg ved kan man i dag kun se den statistik når noget er bogført.
spurgt 14 Jun, 2012 i Forslag » e-conomic generelt af Image (4,650 points)

3 Svar

Hej

Det er helt korrekt at man ikke kan se firmaets egen ref. ved en søgning i ordrer.

Denne information er på fakturaniveau - og kan findes under rapporter --> omsætningsstatistik.

Det klassiske svar her er by design og det er umiddelbart ikke et fokusområde for os mht. ændring i søgekriterier - jeg kan dog ikke kategorisk afvise noget - da prioriteringen af de opgaver vi kaster os over er en afvejning af både vor god idéen er, og giver den mening for flere af vores kunder på en gang og hvor nem/svær er den at implementere?

Når alt det så er sagt er det ikke ensbetydende med at det ikke kan løses - det er bare et andet sted i systemet.   

På fanebladet indstillinger --> Eksportér data
Her vælger du eksporter kartoteker enkeltvis og afgrænser på dato som i dit arkiv - derefter klikkes på send data og så skal du vælge filen ordre.csv på listen som kommer frem - når du åbner denne i excel vil du herefter kunne sortere den på kolonnen vor ref - den er dog på nummeret og ikke navnet, men det skulle være til at se sig ud af.   

Håber det hjælper dig videre i din hverdag og at det kan bruges.  

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Jun, 2012 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Hej Lasse

Tak for svaret. Informationen på fakturaniveau er fin hvis det drejer sig om at finde noget, der er bogført.

Med forståelse for at e-conomic er et økonomisystem, synes det stadig lidt underligt at der skulle ligge en rent arkitekturmæssig begrundelse for ikke at filtrere/sortere/søge blandt ordrer såvel som fakturaer. Når vi taler om sådanne simple felter som Vor ref m.v., er der jo ingen teknisk forskel.

Som du ganske rigtigt illustrerer, indeholder databasen jo oplysningerne, og man er i stand til at eksportere oplysningerne.

Vor ref anvendes af mange til at angive en sælger, og funktionaliteten vil gøre det muligt at finde igangværende ordrer med for en given sælger.

Det drejer sig om overblik, og det er ikke særligt sjovt at være udelukket fra nogle ellers meget udmærkede rapportfunktioner, blot fordi en faktura ikke er bogført. Selv om der er en vej, er det sjældent en genvej, fordi antallet af klik/tid gør det så dyrt, at man ikke vil få så meget ud af det i dagligdagen.   

--

Samtidig skal også nævnes spørgsmålet om hvordan man trækker salgs ud på igangværende ordrer.
Igen er arkiv-funktionen i stand til at levere når der er tale om fakturaer eller ordrer, der er sendt.
Problemet er bare, at en ordre ikke behøver have status=sendt, for at være igang med at blive levereret.

Og her er der direkte problemer med dataeksport, hvor der tilsyneladende kan være 2 rækker med samme ordrenummer, og en simpel summering vil derfor blive misvisende. I kan måske se det i eksportfilen selv.
besvaret 28 Jun, 2012 Forslag af Image (4,650 points)
Hej Joakim

Jeg vil tro, at vi via modulet Business Intelligence til e-conomic kan lave en funktion som giver jer mulighed for at finde en ordre udfra vor ref..

Skriv til mig, hvis vi skal snakke om det - <a href="mailto:php@scan-soft.com">php@scan-soft.com</a>

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 29 Jun, 2012 Forslag af Per Holm Pedersen (17,640 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”