Hej Lasse
Tak for svaret. Informationen på fakturaniveau er fin hvis det drejer sig om at finde noget, der er bogført.
Med forståelse for at e-conomic er et økonomisystem, synes det stadig lidt underligt at der skulle ligge en rent arkitekturmæssig begrundelse for ikke at filtrere/sortere/søge blandt ordrer såvel som fakturaer. Når vi taler om sådanne simple felter som Vor ref m.v., er der jo ingen teknisk forskel.
Som du ganske rigtigt illustrerer, indeholder databasen jo oplysningerne, og man er i stand til at eksportere oplysningerne.
Vor ref anvendes af mange til at angive en sælger, og funktionaliteten vil gøre det muligt at finde igangværende ordrer med for en given sælger.
Det drejer sig om overblik, og det er ikke særligt sjovt at være udelukket fra nogle ellers meget udmærkede rapportfunktioner, blot fordi en faktura ikke er bogført. Selv om der er en vej, er det sjældent en genvej, fordi antallet af klik/tid gør det så dyrt, at man ikke vil få så meget ud af det i dagligdagen.
--
Samtidig skal også nævnes spørgsmålet om hvordan man trækker salgs ud på igangværende ordrer.
Igen er arkiv-funktionen i stand til at levere når der er tale om fakturaer eller ordrer, der er sendt.
Problemet er bare, at en ordre ikke behøver have status=sendt, for at være igang med at blive levereret.
Og her er der direkte problemer med dataeksport, hvor der tilsyneladende kan være 2 rækker med samme ordrenummer, og en simpel summering vil derfor blive misvisende. I kan måske se det i eksportfilen selv.