forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Flere tekster til e-mail ved afsendelse af fakturaer

0
Hej

Når vi sender fakturaer til kunderne - så har vi forfattet en tekst som står i e-mailen.

Da de fleste kunder er danske - så er teksten på dansk - men når vi skal fakturere udenlandske kunder, så skal vi ændre teksten manuelt til en engelsk tekst. (vi har selvfølgelig teksten stående i et Word dokument - og sakser over - men det er lidt besværligt).

Vi ændre også ofte på den danske tekst - idet nogen skal have det mere formelt end andre - f.eks. Til debitorbogholderiet o.s.v. og andre Hej - hermed som aftalt faktura o.s.v..

Jeg ved ikke lige hvordan det skal klares - men noget i retning af skabeloner ved import af posteringer i kassekladder - der har I gjort det muligt at oprette flere forskellige skabeloner, som vi kan vælge imellem, alt efter hvordan dataene er sammensat.

Dvs. ved afsendelse af fakturaer skal der også være mulighed for at oprette flere forskellige tekster - hvor e-conomic så skal foreslå seneste brugte tekst - men det skal være muligt at ændre til en af de andre som er oprettet.

Man kunne også overveje en løsning hvor det er zone som afgøre hvilken tekst der kommer frem - så man sikre at der altid bruges engelsk tekst til udenlandske kunder.
spurgt 19 Apr, 2012 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Leo Lund (4,130 points)
gen-kategoriseret 21 Feb, 2013 af christinaheckmann

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Leo Lund

Vores integrationsløsning email@dministration har netop den mulighed som du efterlyser.

Der er p.t. tre faner som danner den tekst som medsendes og her man man lave en dansk tekst til 1.fane, engelsk på fane 2 osv.

Teksten bliver stående fra gang til gang.

Samtidig sendes der faktura med den en tekststreng i forhold til pdf filen som du selv bestemmer via et prefix.

Kik på løsningen på følgende link

 

http://www.itnvision.dk/e-conomic-loesninger

eller skriv til mig på salg@itnvision.dk eller ring 7025 7600.


Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 1 Nov, 2012 Spørgsmål af Per Holm Pedersen (17,640 points)
valgt som bedste svar 21 Feb, 2013 af christinaheckmann
Vi tilslutter os klart muligheden for skabeloner - de må gerne gælde globalt for hele aftalen.

En dropdown i toppen afsendelsesdialogen er en mulighed.

Valg af dropdown foranlediger udfyldelse af hhv. emne- og beskedfelt.



Vi ønsker også at bruge denne funktionalitet til at gøre kunden opmærksom på hvilken medarbejder der har faktureret/sendt ordrebekræftelse, og hvem vedkommende skal henvende sig til. I dag kommer mails jo anonymt fra systemet - og det bringer os ikke tæt nok på kunden.

Så det helt optimale ville være at vi også kunne få et flettefelt der hedder Medarbejder (hvis ikke det næsten findes nu?)
besvaret 19 Apr, 2012 Spørgsmål af Image (4,650 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”