iBill - debitoropsætning

0
Hej e-conomic

Når man kobler iBill på jeres system, så skal man ved fakturering kun trykke bogfør og ikke bogfør og email som sædvanligt. Dette fordi iBill automatisk henter kundens emailadresse og selv sender faktura videre til kunden med deres egne FI indbetalingsoplysninger på.

Hvis man trykker bogfør og email, så sender både e-conomic og iBill faktura til kunden og dette nu med to forskellige betalingsoplysninger på. Og dette forvirrer helt sikkert kunden. Desuden risikerer man, at kunden betaler direkte til ens bankkonto og så skal man manuelt fortælle iBill at pengene er kommet og får man ikke gjort dette, så begynder iBill rykkerprocedure osv. Så det er ikke særlig smart.

Problemet er enkelt. Man kan i e-conomic ikke selv  bestemme, om en faktura default skal kunne bogføres eller bogføres og emailes.

Jeg vil derfor gerne foreslå, at der i debitoropsætning laves denne mulighed, således at man selv kan sætte op, hvad der skal ske, når man trykker på bogfør i en faktura.

Det er ikke hensigtsmæssigt, at man manuelt hver eneste gang skal flytte prik fra bogfør og email til bogfør. Dette skal selvfølgelig kunne foruddefineres.

Jeg håber, at der er mange andre der har det samme problem og at det kan løses snarest..

TFM
i Forslag » Andet af (300 points)

7 Svar

Hej,

Tak for forslaget.

En umiddelbar tanke var at slette den e-mail der står i debitor kartoteket, fordi det er faktisk det man kan sige er knappen til at være send til kunden/send aldrig. Er e-mailen ikke udfyldt, vil den ikke foreslå det.

Hvis man så stadig gerne vil have e-mailen på sin kunde, vil jeg anbefale dig at du bruger en af de andre felter f.eks. hjemmeside eller lign. til at skrive det - alternativt smider det ind på kontaktpersonen, så har du e-mailen der.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Forslag af (152k points)
Hej Steffen

Nej, det duer absolut ikke. For iBill bruger jo kundens emailadresse til at sende fakturaen til kunden.

Så derfor kan den ikke slettes og man kan heller ikke nøjes med at have mailadresse stående i kontaktperson feltet. Dette er testet.

Jeg har også testet i debitoropsætning at fjerne flueben ved send alle fakturaer.

Jeg foreslår, at dette håndteres snarest, da der må være mange kunder som har brug for dette.

TFM
Forslag af (300 points)
Hej igen,

I min tid som supporter er en af de udtryk jeg har hørt aller flest gange været varianter af jeg kan da umuligt være den eneste med dette behov.

Og til det siger jeg: Det er faktisk netop derfor vi har lanceret forummet, her er der fuld gennemsigtighed i forhold hvor mange/om der er andre der har samme ønske. Her står det nemlig alle frit for at komme ind og tilslutte sig forslag til forbedringer af e-conomic - og være med til at ønske til programmet.

Vedr. forslaget har ingen planer om at lave dette, da man kan styre det i dag på andre måder, som måske ikke er optimale i dette tilfælde - det er jeg med på. Vi hører meget gerne fra andre der har samme ønske.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Forslag af (152k points)
Hej Steffen

Jeg har forståelse for, at alle mener, at netop deres problem er det vigtigste. Men jeg synes faktisk, at det er et elendigt svar, du giver.

1. Man kan ikke styre det på andre måder.
2. Du skriver, at der ikke er planer om at ændre det.

Det er hverken et imødekommende eller konstruktivt svar du kommer med.

Som jeg ser det, så har e-conomic selv markedsført iBill og som følge deraf er nogen begyndt at benytte iBill.
Når man så støder ind i et par forhindringer der gør det besværligt at benytte systemet og man decideret kan se, hvad der skal til, for at lette arbejdsgangen, så mener jeg, det ville være smart at lytte. hvad er Forum ellers til for??

Og når nu brugen af iBill er relativt ny, så er det nok derfor, at I endnu ikke har mange der er kommet på banen med denne problematik.

Men når nu alt andet kan sættes op efter ønske i f.eks. debitoropsætningen, kan du så give mig en god forklaring på, hvorfor netop denne funktion ikke vil være hensigtsmæssig at lave??

Jeg kan ikke få øje på det smarte her og kan ikke forstå, at man som ihærdig bruger skal fejes af banen med et afvisende svar. Det får i hvert fald ikke én til at få lyst til at deltage i dette Forum..
Forslag af (300 points)
Hej,

Jeg forstår ønsket om, at det ikke er hensigtsmæssigt at sende 2 fakturaer til en kunde, med forskellige oplysning - så absolut.

Der findes dog 3 måder som jeg umiddelbart kan se kunne hjælpe de fleste med denne problemstilling:
1) Huske at trykke bogfør og ikke bogfør e-mail
2) Styre det på kontaktpersonen
3) Lave integrationen anderledes (firkantet: har Ibill lavet en integration, som potentielt skal påvirke alle e-conomics kunder, for at ændre dette)

Grunden til jeg påpeger det, er at jeg godt kan se behovet for at kunne styre det, men i erkendelse af, at vi har andre forslag liggende som kunne give mere bang for the buck og der allerede findes løsninger(om end du ikke er enig) til dette. Forstået på den måde, at laver vi den forbedring vil det som udgangspunkt komme Ibill kunder til gode - måske lidt andre. Kan vi lave ændringer som kan ramme alle 45.000 kunder, så bliver det prioriteret før netop dette. Det er det forbehold jeg tager.

Jeg ønsker ikke at være totalt afvisende da vi måske på et tidspunkt bliver klogere og Ibill bliver en kæmpesucces, jamen så vil vi også få flere der tilslutter sig forslaget, og så har vi en bedre ide om hvordan og hvad det kommer til at betyde. Jeg vil dog heller ikke give dig falske forhåbning, ligegyldigt hvor reelt ønsket kan og vil være.

Forummet er netop til at få svar på forbedringer til e-conomic - nogle vil blive afvist, nogle vil få en tilbagemelding om vi har brug for at blive klogere, andre en ide om at vi måske mangler input i forhold til relevans, andre vil få direkte af vide det arbejder vi videre på.

Jeg vil tillade at citere mig selv fra et andet indlæg - da det vedrører lidt af det samme. - http://forum.e-conomic.dk/post4779.html#p4779




mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Forslag af (152k points)
Jeg er også bruger af iBill og har sådan set samme problem. Skal dog indrømme, at jeg har vænnet mig til at kun bogføre. Og det virker fint. Men det burde selvfølgelig virke anderledes. Har dog forståelse for, at en ændring måske er så let som det lyder eller det kan få negative konsekvenser for andre.

Mvh.

Jesper
Forslag af (1k points)
Ja, når man skal lave 100-200 fakturaer ad gangen, så er det ret træls, at man ikke bare selv kan bestemme, hvor den lille prik skal stå.

Ydermere er det ikke godt for kunderne, hvis de får to fakturaer med forskellige betalingsoplysninger på. Det kan kun skabe forvirring.

Endelig så kan jeg sige til Steffen, at problemet ikke kan afhjælpes ved at lægge mailadressen ind kun i kontaktperson feltet. For e-conomic spørger på, om der er en forekomst af en mailadresse. Og er der det, så foreslår den bogfør og email. Sikkert smart for nogle men bestemt ikke for andre.

Håber der kommer flere brugere på banen, så det system som ellers kan tilpasses så mange andre steder, forhåbentlig også snart kan det her. Men ændringer er tilsyneladende kun vigtige, hvis mere end adskillige tusinder kan få glæde af det. Og her mener jeg det er ærgerligt, hvis e-conomic kun tænker stort.. Men dem om det..
Forslag af (300 points)