forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kan ikke rette sagsnr ved kopiering/kopier og vend

0
Når man fra faneblad Faktura - menupunkt Arkiv vælger kopier eller kopier og vend kan man ikke rette sagsnr på kopien.

Kan man ikke åbne op for det ?

Eksempel:
Er fakturaen bogført på et forkert sagsnr og man ønsker at oprette fakturaen på det rigtige sagsnr er det helt forfra - da man ikke kan kopiere den oprindelige faktura - idet sagnr på kopien ikke kan rettes

René Arpe

It-konsulent

spurgt 26 Jan, 2012 i Forslag » e-conomic generelt af Rene.Arpe (17,300 points)
status opdateret 7 Dec, 2016 af Andreas Polk

4 Svar

Bedste svar

Hej René 
Endnu et af dine tidligere indlæg som er blevet implementeret men ikke opdateret smiley

Det er muligt, at rette/ændre projekt/sags nummeret på en fakturaer /kreditnota som du har lavet igennem arkivet via enten "kopier" eller "kopier og vend" 

Så for god ordens skyld ændrer jeg indlægget til, at være gennemført.

Rigtig god dag smiley

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 7 Dec, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
valgt som bedste svar 7 Dec, 2016 af Rene.Arpe
Hej René,

Tak for dit forslag. Jeg har grebet den videre her fra - jeg er selv støt på dette før. F.eks. også hvis brugere har div. projekter(lad os sige et samlet lejlighedskompleks), som de f.eks. skal fakturer til flere forskellige debitorer(hver enkelt lejlighedsejer), på ca. det samme beløb.

Selvfølgelig er der andre med samme ønske, skal i være meget velkommende til at hive fat i os.

(eksemplet er for simplet  )

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 31 Jan, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)
hejsa

jeg har haft kontakt med chatten idag, men de kunne desværre ikke hjælpe. så nu sender jeg mit ønske til jer her.
Nedenstående er kopi af dialogen med chatten.

Du sagde: Hej, jeg sidder og laver fakturaer og går i arkiv og finder den sidste faktura på vores kunde og kopiere den, men når jeg så skal redigere f.eks. sagsnr. på den ny så vil den ikke give mig lov til det. kan det være rigtigt
Christina: Hej Hanne. Okay, du vil gerne have ændret sagsnr., har den givet et nyt nr. eller er det det samme?
Du sagde: jeg vil gerne have ændret sagsnr. på den pågældende faktura
Du sagde: den har kopieret fra gammel faktura,
Du sagde: og nu er det samme faktura men en ny sag
Christina: Okay, har lige testet det, og det er korrekt, man kan ikke ændre det, du få det samme nummer. også selvom det er en ny faktura.
Du sagde: Er det ikke muligt det kan laves om så man kan komme til det
Christina: Nej desværre
Du sagde: hmm æv, kan i ikke forslå det til udvikling, det gør det væsentlig nemmere når man tit laver enslydende fakturaer
Christina: Men ved ikke om du kender til vores Forum side, der kan man komme med forslag til et nemmere e-conomic. Det er den side vores udviklere kigger på
Du sagde: nej den kender jeg ikke men det kan jeg da prøve.
besvaret 8 Feb, 2012 Forslag af 109807 (140 points)
hej,

Jeg kan se andre tidligere har forslået det samme, jeg har netop smidt dit forslag sammen med dette.

mvh

Steffen Ekelund

besvaret 8 Feb, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”