Hehe, det gik nok lidt stærkt.
Jeg tror der flere ting blandet sammen her.
A: Visning af rækker
Nå, men hovedpunktet er, at vælger man som visning Alle, så får man en meget lang liste.
Idet man scroller, forsvinder kolonneoverskrifterne jo med op - og så mister man overblikket.
Skærmbillede 2012-02-20 kl. 15.07.16.png
Hvad var det lige der var Overført , og hvad er det der står Ja til?
Var det fakturering eller levering og forsendelse eller...
- Et alternativ er ikoner (for så kan man ved mouseover på ikonet vise en uddybende tekst!)
- Et alternativ er at have kolonneoverskriften i et andet frame end selve rækkerne (så kun rækkerne scroller), men det ved jeg kan være omgængeligt at lave på en fornuftig måde!
--
B: Overfør ordre til levering - i ordrevisningen
En tillægs-ting er et brændende ønske om at få en knap i visningen af en ordre, der hedder Overfør til levering.
I kan med tilføjelsen af den knap spare os for 2-3 klik pr. ordre, fordi man i dag skal tilbage i ordreoversigten, markere ordrer og klikke overfør.
Hvis man alligevel vil overføre den viste ordre, så skal knappen da være der.
Knappen skulle være på linje med disse:
Skærmbillede 2012-02-20 kl. 15.11.13.png
--
C: Enkeltvis vs. massebehandling, fx. af følgesedler
Generelt kan man sige, at muligheden for at sætte hak ved flere linjer, og massebehandle disse, det er rigtig positivt.
Men jeg synes at enkeltbehandlingen mangler, for dem som har dét flow.
I den oprindelige post foreslår jeg at der ud for hver enkelt linje af følgesedler kan klikkes på en knap for Udskriv følgeseddel og Udskriv pakkeseddel - det er svarende til mit forslag her om ordrer, men der er jo som bekendt ikke et dedikeret skærmbillede til en følgeseddel; derfor måtte en knap til enkeltvis udskrift nødvendigvis placeres der.
Jeg undskylder mange gange forvirringen, og ved godt at denne lange post ikke nødvendigvis gør det meget bedre! Sorry!