Jeg ved ikke, om jeg er ene om følgende lidt anarkistisk arbejdsmetode - men i min forretning kan der gå lang tid mellem indlæsning af bilag, således at når jeg kommer til opgaven,. jeg ofte skal pløje min vej gennem mange ubehandlede bilag, som oftest ikke ligger i kronologisk rækkefølge. Derfor har jeg i arkivet oprettede en folder for hver måneds ikke bogførte bilag, således at jeg kan parkere bilag månedsvis fra ubehandlede til disse folder - for derefter at fokusere på bilagene én måned ad gangen under bogføring m.v. Det giver mig bedre overblik og får opdatering af e-conomics ubehandlede mappe til at ske meget hurtigere. hermed bruger jeg ubehandlede som en slags inbox som normalt kun indeholder de alleresidste uploadede bilag - og derved er det nemmere at kontrollere, at dét man uploadede faktisk er landede i e-conomic.
Denne fremgangsmåde er også særlig nyttig nu hvor e-conomic giver mulighed for at anvende bilagets filnavn som notat, når man uploadeder flere bilag ad gangen - idet det nu er nemt at kontrollere at en sådan midlertidig månedsvis arkivering sker til den rigtige arkivfolder.
Det vil dog være rart, hvis man i forbindelse med arkivering af f.eks 40 bilag kunne vælge at arkivere alle (eller alle markerede?) bilag i ubehandlede folderen på én gang, frem for at skulle vælge arkivere og derefter arkivets foldernavn 40 gange. Det vil også eliminere mulighed for fejlarkivering.
Som sagde - er denne fremgangsmåde måske ikke dén, som de fleste anvender - især hvis man har tid og overblik til at postere og bogføre ens bilag hver dag - men for nogle brugere vil det måske være en hjælp!