forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mail . Dynamiske Felter samt links

0
Jeg har 2 spørgsmål som vedrører mail delen. Når man sender en faktura er det muligt at indsætte et link ved at taste html ??.

Det andet er dynamiske felter. Jeg mangler faktisk et dynamisk felt som hedder [TotalBeloebKroner] der jo bliver brugt i programmet.

Vil kunne hjælpe mig til en hurtigere sagsbehandling i forbindelse med betaling via kort.

Mvh Michael
spurgt 2 Dec, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af kongen.1 (650 points)

9 Svar

Det med links testede jeg hurtigt igennem og det gør den. Nu er spørgsmålet kun hvordan jeg kan få vist total beløbet i mailen ??.

Mvh Michael
besvaret 2 Dec, 2011 Forslag af kongen.1 (650 points)
Hej Michael,

Her har vi beskrevet hvordan du får et link i din brødtekst - http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/link-i-broedtekst. -> Men det har du jo allerede fundet ud.

Du ønsker dog også en anden ting, netop at kunne tilføje totalbeløbet med et dynamisk felt også. Det kan vi tage videre som et ønske - skal vi det?

Kunne der være andre der var relevante? F.eks. beløbbrutte? moms? andet?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 5 Dec, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
I mit tilfælde Har jeg behov for at kunne indsætte hvor området totalbeloebkroner gerne skulle skiftet ud med et beløb.  http://www.johnsgulvafslibning.dk/component/option,com_epay/Itemid,56/lang,da/set_amount,%5BTotalBeloebKroner%5D/set_invoice,4/

Det vil gøre at beløbet samt faktura nr, automatisk vil blive sat ind i felterne når de trykker på det tilknyttede link.

I kan læse mere om det her http://joomlaguiden.dk/joomla/?page_id=12

For os har det en stor betydning at vi har mulighed for at få det til at foregå på vores egen hjemmeside, kunne forestille det vil være det samme for mange andre.

Kigger du øverst så har jeg sat en tag ind ved set_invoice så den automatisk sætter fakturaen ind. Men jeg mangler ved set_amount muligheden for at sætte beløbet ind. Det optimale vil være uden noget komma i prisen da man som du kan se ved linket joomlaguiden som epay har skal indtastes i øre.

Håber alt det her gav mening.

Umiddelbart i mit tilfælde har jeg kun disse muligheder så email samt valuta kunne komme yderligere på min ønske liste men klart det vigtigste er den totale pris for mig.

Giver dig lige et hurtigt overblik over de tags som jeg kan bruge i forbindelse med epay componenten.


[menuitemid] erstattes med det menu id som betalingssiden er tilknyttet i Joomla
[amount] beløbet angivet i minor units. Fx. skal DKK 125,75 angives som 12575 i amount feltet. Altså i øre.
[invoice] fakturanummeret
[email] kundens e-mail
[currency] valutaen som betalingen skal ske i
besvaret 5 Dec, 2011 Forslag af kongen.1 (650 points)
Hej,

Ah ok, det er så noget med noget integration til epay? For så vidt jeg har forstået, så på baggrund af det faktura nummer du skriver, så henter epay oplysningerne om fakturaen via apiet, og smider ind på siden?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 5 Dec, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Vil faktisk sige nej  . Jeg har valgt at installere en epay komponent på selve min joomla hjemmeside så selve betalingen har intet med e-conomic og Epay som den normale forbindelse. Forskellen er at her foregår det via min side i starten frem for en fremmed side som epay styrer.

På den her måde kommer de hen til en betalingsdel som jeg har tænkt at oprette på selve hjemmesiden. Jeg har så mulighed for at indsætte nogle af informationerne på forhånd via den mail med tags fra economic som automatisk vil indsætte de informationer som er nødvendige for at komme hurtigt videre.

Vi får 2 muligheder ved at gøre det på denne her måde både at komme ind til siden på et link samt selv at gå ind på vores side og betale deres faktura. Samt de blot går ind på siden og betaler den når de har beløbet og faktura nr.

Så er faktisk en anden løsning, måske mere med et tvist.

Mvh Michael
besvaret 5 Dec, 2011 Forslag af kongen.1 (650 points)
Hej Michael,

Så er jeg med - så her kommer vi ikke helt i mål. (uden at du selv programmere i APIet)

Så jeg vil rigtig gerne tage dette forslag med videre, og så må vi se om det bliver til noget. Om ikke andet så er der en hvis leveringstid på netop dette.

Imidlertid vil vi selvfølgelig rigtig gerne høre fra andre, der skulle have samme ønske.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 6 Dec, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Tror vi snakker forbi hinanden. Jeg har ikke brug for nogen api tilkobling. Det eneste jeg har brug for er at jeg får totalbeløb som et tag, så er jeg personlig helt i mål så beder jeg faktisk ikke om mere så er jeg 100 procent i mål i forhold til hvad jeg ønsker.

 Og det har vidst ikke noget med at programmere i api den har jeg slet ikke brug for i det her tilfælde. Jeg beder kun om dette tag [TotalBeloebKroner] i min mail Intet mere så er jeg 100 procent oppe og køre.

 prøvede bare at forklare du ikke skal tænke på det som en integration imellem economic og epay. For det er det ikke i det her tilfælde de har intet med hinanden at gøre.

Hygge Michael
besvaret 6 Dec, 2011 Forslag af kongen.1 (650 points)
Hej Michael,

Jeg er helt enig.

Jeg kunne selvfølgelig have tilføjet at, jeg går videre med ønsket om et dynamisk felt der kan smide totalbeløbet ind. (som er det jeg mener - men skriver lidt uklart  )

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 6 Dec, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Fino takker bare i orden .

Hej hej
besvaret 6 Dec, 2011 Forslag af kongen.1 (650 points)
overvejes× 117
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”