Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kontoudtog afgrænset på forfaldsdato

0
Jeg har desværre i dag fået bekræftet at det ikke er muligt at udskive et kontoudtog, hvor systemet afgrænser fakturaerne på forfaldsdatoen.  

Både ved de alm. debitorkontoudtog samt under rykkerfunktionen afgrænser systemet på fakturadatoen - og det er således umuligt at generere et kontoudtog kun med angivelse af den forfaldne saldo!

For vores virksomhed er det fuldstændig nødvendigt at kunne, og jeg tænkte desværre ikke på at spørge, før vi startede med e-conomic - simpelthen fordi jeg tog det som en selvfølge at systemet har så essientiel en bogholderifunktion - men ak!!

Vi har brugt rigtig meget tid de seneste måneder på opsætning af layouts mv. og jeg vil være nødt til at skulle skifte system, hvis ikke der findens en løsning - er det noget som andre har erfaring med ? - eller måske noget som e-conomic har planer om at løse i meget nær fremtid??

Mvh
Tine
i Forslag » Andet af (240 points)

6 Svar

Hej Tine,

Det er ganske rigtigt at de to kontokort viser fakturadato og ikke forfaldsdato.

Hvis jeg forstår dig ret, så vil du gerne et sted i programmet indtaste en dato og få en liste og alle åbentstående og forfaldne posteringer.

Det kan du gøre ender anvendelse af rykkermodulet rykker1.

Men om det er holdbart i længden for dig ved jeg ikke.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Hej Kim

Tak for dit svar  og ja jeg har også forsøgt mig der...men problemet er desværre det samme med rykker1.
Hvis man f.eks. taster en periode der hedder 01.04.2011 - 30.09.2011 vil systemet liste alle fakturaer med fakturadato indtil 30.09 - i fin dato-orden - men det tager overhovedet ikke hensyn til, hvornår fakturaerne er forfaldne til betaling...jeg får også alle dem med, der først er forfaldne langt ud i fremtiden.....og det blander på den måde pærer og bananer  sammen ....

Jeg har behov for det omvendte - at systemet benytter forfaldsdatoen til at sortere på og giver mig en liste kun med de åbne fakturaer, der er forfaldne til betaling pr. 30.09.2011.

De systemer jeg har arbejdet med indtil videre har alle haft denne mulighed og ligeledes et kontoudtog, hvor man får en samlet saldo på en given dato - og så med en heraf forfalden saldo nedenunder.....

Jeg håber rigtig meget at e-conomic vil prioritere programmeringen af sådanne udskifter  
Forslag af (240 points)
Hej Tine,

Rykker 1 kigger kun på forfaldsdato så man kan på den måde godt få den ønskede liste.

Man taster en til dato ikke en periode dato på rykker 1.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Hej Kim

Tak - Sorry - ja du har ret. Fakturaerne er på rykker 1 afgrænset her på forfaldsdatoen - det jeg får med på listen med dato efter 30.09 er de provisionskreditnotaer som jeg har lavet på forhånd og som knytter sig til fakturaerne med forfald senere.

Hmm jeg må prøve at arbejde rundt om det her og se om jeg kan finde en løsning - men det ville nu være skønt hvis kontoudtogene kunne afgrænses med forfaldsdato
Forslag af (240 points)
Hej Tine,

Super. Vi hører meget gerne fra andre der har samme behov som Tine - altså at det er forfaldsdatoen der afgrænses på.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Tak Kim

Tænker at der er andre der har brug for at kunne sende et sådant kontoudtog til deres kunder - Det ville være en kæmpe hjælp
Forslag af (240 points)