forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Varegruppe sortering uden om faktura styring

0
HEJ.

DA JEG HAR EN DISTRIBUTIONSVIRKSOMHED, OG HAR BRUG FOR AT MINE MÆRKER SMELTER SAMMEN MED MINE DEBITORER, HAR JEG BRUG FOR AT KUNNE SORTERE I MINE MÆRKER, UDEN OM FAKTURA STYRING.

MED DETTE MENER JEG, SE FØLGENDE EKSEMPEL.

1. JEG OPRETTER NY DEBITOR.

2. UNDER DENNE KAN JEG VÆLGE HVILKE, I MIT TILFÆLDE, MÆRKER DEBITOREN ER KUNDE AF.
- JEG HAR F.EKS. 10 MÆRKER, MEN DEBITOR ER KUNDE AF 3 AF DEM - JEG KAN SÅ EVT. SÆTTE ET X I DE 3.

3. DEBITOR ER OPRETTET IKKE KUN MED ALM. INFO, MEN OGSÅ TILDELT HVILKE MÆRKER DENNE TILBYDES/FAKTURES OSV.

4. I FREMTIDEN NÅR JEG HAR BRUG FOR EN LISTE OVER ALLE DER ER KUNDE AF ET BESTEMT MÆRKE, KAN JEG TRÆKKE DISSE OPLYSNINGER, DA ALLE MINE DEBITORE ER TILDELT HVILKE MÆRKER DE ER KUNDE AF. HVOR JEG KAN LAVE ENDIVIDUELLE JUNDELISTER OSV. I FORM AF BL.A. MAIL OVERSIGT..

DET KUNNE VÆRE RIGTIG GODT HVIS DENNE KUNNE TILFØJES.

JEG GLÆDER MIG TIL AT HØRE FRA JER.
spurgt 28 Sep, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af RAGS&BAGS (120 points)

1 Svar

Hej,

Tak for dit forslag - det er ikke umiddelbart et forslag jeg har hørt før- men det gør det ikke dårligt. Jeg kan helt sikkert se meningen med dette. Grunden til jeg skriver dette, er simpelthen bare for at sige at vi fokusere de forslag som flest af vores brugere vil have gavn af. Så vi hører meget gerne fra andre som skulle have samme ønske.

Jeg har umiddelbart et par forslag til hvordan du måske kan få løst dette alligevel.

Debitorgrupper hvad har du opretter der? Fordi en tanke kunne være at oprette varegrupper som hedder:
Mærke A,B,C
Mærke: E, F, G
Mærke A, E, C
etc. etc.

Det kræver dog der er en fællesnævner i dine varegrupper, det ved jeg ikke om du har? Ellers vil der jo være rent mange forskellige, med 10 forskellige variable.

En tanke kunne også være at bruge nogle af de felter du måske ikke bruger. Hvis man går under rapport og debitorkartotek så kan du få nogle informationer ud om dine kunder. Jeg har vedhæftet et billede her, som viser hvilke felter du evt. kunne gøre brug af. Her kunne du så skrive teksten ind.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 10 Okt, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”