forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Brutto og netto priser på enkelte vare i varekartotek

0
jeg har et foreslag om, at det vil være muligt at vælge om prisen man taster skal være brutto eller netto på den enkelte vare, istedet for at man skal have hele varekartoteket som brutto eller netto priser.

jeg har idag både erhverv og private kunder.
Mine private kunder er meget forskellige og derfor skal jeg hver gang jeg laver et bilag sidde og trække momsen fra med en lommeregner.
da priserne jeg oplyser og arbejder med til de private er inkl. moms.

hvis jeg kunde vælge under oprettelse af vare, under varekartoteket, om prisen jeg skriver ved oprettelse af faktura skal være netto eller brutto, ville dette være stor hjælp.

håber jeg har forklaret mig godt nok.

Hilsen thomas
spurgt 23 Aug, 2011 i Forslag » e-conomic generelt af thomasbidstrup (120 points)

1 Svar

Hej Thomas,

Tak for dit indlæg.

Ja det er korrekt man kun kan gøre det overordnet under fanebladet faktura og Opret tilbud/ordre/faktura og debitoropsætning. Her kan man styre om det skal være brutto/netto. Det hjælper dig dog ikke så meget, da jeg kan forstå du vil vælge dette på kunde niveau.

Bruger du lagerstyring i e-conomic, så har du nemlig nogle muligheder for at sætte prislister og andet op - http://wiki.e-conomic.dk/lagerstyring/prisgrupper-lister.

Det kunne være super fedt at høre fra andre, som havde behov for at styre deres priser på samme måde som ønsket.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 26 Aug, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”